بین المللی

طالبان تعطیلات نوروزی را حذف کردند

خبرمهم: طالبان به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد که در این هفته هیچ تعطیلی رسمی برای تجلیل از سال نو وجود نخواهد داشت.

همزمان با فرارسیدن نوروز در افغانستان، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات طالبان گزارش داد که تمام تعطیلات در هفته اول فروردین لغو شده و تمام کارمندان و دانشجویان باید بر سر کار و درس خود حاضر شوند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، طالبان به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد که در این هفته هیچ تعطیلی رسمی برای تجلیل از سال نو وجود نخواهد داشت.

«محمد یونس صدیقی»، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی دولت موقت طالبان به خبرگزاری رویترز گفت که روز دوشنبه که قرار است نوروز برگزار شود، تعطیل رسمی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت اطلاعات گفته است که این تعطیلی مطابق با قوانین اسلامی نیست، اما جشن‌های خصوصی از سوی شهروندان مجاز خواهد بود.

عبدالاحد عماد، رئیس انتشارات وزارت اطلاعات طالبان گفت: ”ما رسما نوروز را جشن نمی‌گیریم. اگر مردم می‌خواهند کاری انجام دهند، ما مانع آنها نمی‌شویم.»

دولت موقت طالبان اعلام کرده است که تمام کارمندان دولتی و دانشجویان باید روز اول فروردین در ادارات و واحدهای آموزشی درس حاضر باشند.

نوروز به‌عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده است. نوروز در افغانستان و ایران آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها مانند تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردم این سرزمین‌ها بە برگزاری جشن می‌پردازند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا