بین المللی

ناتو نیروهایش را در نزدیکی مرز نروژ با روسیه آموزش می‌دهد

خبرمهم: آموزش نیروهای ناتو و شرکایش از روز دوشنبه در نزدیکی مرز نروژ با روسیه آغاز می‌شود. این رزمایش تمرینی ناتو درست چند صد کیلومتر مانده به مرزهای روسیه است که حملاتش علیه اوکراین را تشدید کرده و در حال نزدیک شدن به کی‌یف، پایتخت این کشور است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، آموزش نیروهای ناتو و شرکایش از روز دوشنبه در نزدیکی مرز نروژ با روسیه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رزمایش تمرینی ناتو درست چند صد کیلومتر مانده به مرزهای روسیه است که حملاتش علیه اوکراین را تشدید کرده و در حال نزدیک شدن به کی‌یف، پایتخت این کشور است.

روز جمعه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که در صورت وقوع جنگ سوم جهانی از ناتو حمایت می‌کند اما ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد.

در حالی که برنامه آموزشی ناتو خیلی قبل‌تر از حمله روسیه به اوکراین برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل تداوم این حملات و گسترش تخریب‌ها، حالا بر اهمیت این برنامه آموزشی افزوده شده است.

وزیر دفاع نروژ گفت: این رزمایش برای امنیت کشور و متحدان بسیار مهم است. ما از این روند حمایت می‌کنیم.

حدود ۳۰ هزار سرباز، ۲۰۰ جنگنده و ۵۰ ناو از ۲۷ کشور عضو ناتو در این رزمایش با عنوان “مانور واکنش بالتیک ۲۰۲۲” که بزرگترین رزمایش با حضور نیروهای ناتو در سال جاری میلادی است، حضور خواهند داشت.

نروژ به عنوان محافظ مرز شمالی ناتو در اروپا، تمایل دارد تا نحوه مدیریت نیروهای کمکی متحد را در خاک خود، مطابق با ماده ۵ منشور ناتو در بوته آزمون قرار دهد. بر اساس این ماده، کشورهای عضو ملزم می‌شوند در صورتی که یکی از کشورهای عضو هدف حمله قرار گرفت، به کمکش بشتابند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا