بین المللی

از منظر ترامپ جنگ اوکراین جنایت علیه بشریت

خبرمهم: دونالد ترامپ در برنامه "شان هانیتی" فاکس نیوز اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین "یک جنایت واقعی علیه بشریت" است و باید "فورا" متوقف شود.

دونالد ترامپ در برنامه “شان هانیتی” فاکس نیوز اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین “یک جنایت واقعی علیه بشریت” است و باید “فورا” متوقف شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه آکسیوس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در این برنامه عنوان داشت: مشکل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این است که فکر می‌کند “خیلی باهوش و مهم” است.

وی افزود: اگر او اکنون جنگ را تمام کند، به نظر می‌رسد شکست بزرگی برایش محسوب شود؛ حتی اگر ذره‌ای کوچک از خاک اوکراین را تصاحب کند.

شان هانیتی در این برنامه خطاب به ترامپ گفت: چندی پیش شما به خاطر تمجید از پوتین و استفاده از کلمه “باهوش” انتقادات زیادی را دریافت کردید، من فکر می‌کنم شما نیز او را به عنوان یک “شیطان” می‌شناسید. این طور نیست؟

دونالد ترامپ بدون اشاره به سوال هانتی که آیا پوتین را به عنوان یک “شیطان” می‌شناسد یا خیر، پاسخ داد: خب، منظورم این بود که او گفت این یک “ملت مستقل” است که درباره اوکراین صحبت می‌کند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا خاطرنشان کرد که این اظهارات را قبل از حمله روسیه به اوکراین عنوان داشته است.

وی افزود: اکنون، خیلی چیزها عوض شده است و پوتین همان آدمی نیست که من قبلا با او برخورد داشتم.

همچنین از طرفی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا اظهار کرد زمانی که دونالد ترامپ فرمانده کل قوا بود، هیچ ایده‌ای نسبت به “مسائل استراتژیک” در اوکراین نداشت و مدعی شد که این رئیس جمهوری سابق به “رهبران قدرتمند جهان” مانند ولادیمیر پوتین علاقه دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا