بین المللی

روسیه: رهبری اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده است

خبرمهم: وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه «مقامات کی‌یف همچنان ادعا می‌کنند که روسیه متعهد به تامین امنیت کریدورهای بشردوستانه نیست» گفت: «ما دلیل جلوگیری از خروج آوارگان اوکراینی به سمت روسیه را از سوی رژیم کی‌یف می‌دانیم».

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزارت دفاع روسیه می‌گوید که واقعیت‌ها نشان می‌دهد که رهبری اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه «مقامات کی‌یف همچنان ادعا می‌کنند که روسیه متعهد به تامین امنیت کریدورهای بشردوستانه نیست» گفت: «ما دلیل جلوگیری از خروج آوارگان اوکراینی به سمت روسیه را از سوی رژیم کی‌یف می‌دانیم».

وزارتخانه افزود: «ملی‌گراهای تندرو در کی‌یف همچنان ۱۵۰۰ شهروند خارجی را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه می‌دارند و همه شرایط در فدراسیون روسیه برای پذیرایی از پناهجویان از اوکراین ایجاد شده است».

علاوه بر این، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، «هیئت اوکراینی به محل مذاکره با طرف روسی رسیده است».

در همین ارتباط، ولادیمیر مدینسکی رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه اعلام کرد: «برای آغاز دور سوم مذاکرات منتظر ورود هیئت اوکراینی هستیم.

وی تاکید کرد که روسیه متاسف است که هیچ یک از شش کریدور بشردوستانه فعال نشده است».

وزارت دفاع روسیه پیشتر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آتش بس از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و به درخواست شخصی امانوئل ماکرون کریدورهای بشردوستانه از کی‌یف، ماریوپل، خارکیف و سومی باز خواهد شد».

در این بیانیه از طرف اوکراینی خواسته شده تا به شرایط ایجاد کریدورهای بشردوستانه پایبند باشد و از خروج غیرنظامیان و شهروندان خارجی اطمینان حاصل کند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که اطلاعات مربوط به «ایجاد کریدورهای بشردوستانه در اوکراین» به ساختارهای حرفه‌ای سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی مخابره می‌شود./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا