بین المللی

شانس کم نفتالی بنت برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین

خبرمهم: به دنبال تلاش‌های اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جنگ میان روسیه و اوکراین، اما کارشناسان و مقامات سابق صهیونیست معتقدند که شانس موفقیت وی برای میانجیگری میان مسکو و کی‌یف و توقف این جنگ کم است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به دنبال تلاش‌های اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جنگ میان روسیه و اوکراین، اما کارشناسان و مقامات سابق صهیونیست معتقدند که شانس موفقیت وی برای میانجیگری میان مسکو و کی‌یف و توقف این جنگ کم است.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، آموس یادلین، رئیس پیشین بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در توییتر اظهار کرد: نمی‌توان شانسی چندانی برای تلاش‌های نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل قائل بود؛ چراکه اسرائیل هیچ اهرم فشاری برای استفاده از آن در مقابل روسیه و اوکراین ندارد.

وی افزود تداوم این جنگ مانند آغاز آن به روسیه بستگی دارد.

یادلین تصریح کرد: اسرائیل تنها می‌تواند به انتقال پیام‌ها میان مسکو، کی‌یف و واشنگتن کمک کند. این اقدام کمک می‌کند تا کانال‌های ارتباطی میان طرف‌های مختلف ایجاد شود.

“اودی آوینتال”، محقق مرکز موسوم به “هرتزیلا” هشدار داده است که تلاش‌های میانجیگری نفتالی بنت علی رغم اعلام اطلاع و هماهنگی با آمریکا، یک “قمار جدی” است.

وی معتقد است: غرب نمی‌پذیرد نفتالی بنت با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درحالی دیدار کند که وی اوکراین را به آتش کشیده است.

آوینتال در ادامه نسبت به بهره بردن پوتین از دیدار با بنت برای ایجاد شکاف در اردوگاه غرب هشدار داد.

در همین حال، “آموس هارئیل”، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در این باره گفته است که اگر مشخص شود که آمریکایی‌ها اقدام بنت را نمی‌پذیرند، این اقدام او تاثیر منفی قابل توجهی بر روابط بسیار مهم با آمریکا خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد که این اقدام نفتالی بنت یک قمار بزرگ است.

همچنین “باراک رافید” کارشناس مسائل سیاسی سایت عبری “واللاه” در این باره معتقد است که تلاش‌های میانجیگری بنت بیانگر نوعی جسارت و خلاقیت است اما با بی‌پروایی همراه شده است.

وی در این باره تصریح کرد: به دلیل تصور منفی غرب نسبت به پوتین، این اقدام نفتالی بنت ممکن است که جایگاه اسرائیل را به خطر بیندازد.

رافید در ادامه تاکید کرد: نفتالی بنت وارد باتلاق اوکراین شده است و عمق این باتلاق مشخص نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا