بین المللی

مذاکرات‌‌ وین به پایان رسید!

خبرمهم: نماینده ارشد روسیه در مذاکرات برجام نوشت: مذاکرات وین اکنون تقریباً تمام شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، میخاییل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین در توییتر خود نوشت: دیروز۱۱ ماه از آغاز مذاکرات وین می‌گذرد. یک ماراتن طولانی و طاقت فرسا، اکنون تقریباً تمام شده است.

پیشتر که خبری مبنی بر ترک مذاکرات وین توسط میخاییل اولیانوف، رئیس تیم مذاکره‌کننده روسیه به گوش می‌رسید که البته تکذیب شد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود افزود: اولیانوف نه وین را و نه مذاکرات را ترک نکرده است. او در جلسه نشست شورای حکام مربوط به برنامه هسته‌ای اوکراین شرکت کرده است، و پس از تمام آن در جلسات حضور می‌یابد.

 پیشتر لورا روزن خبرنگار شبکه المانیتور با انتشار پیامی در توئیتر از غیبت اولیانوف در مذاکرات خبر داده و نوشته بود: نماینده روسیه شب گذشته به من گفت این هفته بایستی در امور شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند. او گفت امیدوار است در غیابش در مذاکرات وین «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند. این شدنی است».

خروج سپاه از فهرست تروریسم

از دیگر اخبار منتشر شده از روند مذاکرات وین به موضوع رفع تحریم‌ها مربوط می‌شود. آنطور که دیلی میل گزارش داده است، دولت بایدن در حال بررسی حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم است تا تهران را برای بازگشت به توافق هسته‌ای متقاعد کند.

جزییات این مسئله روز چهارشنبه و در یک نقطه زمانی حساس گفتگوها، روشن شد. این موضوع توسط یک دیپلمات ارشد غربی آشنا به مذاکرات تایید شد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا