بین المللی

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس تصویب کرد

خبرمهم: اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس و به بهانه حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تصویب کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، به بهانه حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ریاست اتحادیه اروپا که اکنون در دست فرانسوی‌ها است در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تحریم‌ها افرادی را در بلاروس هدف قرار می‌دهد که در «حمله به اوکراین» نقش دارند.

در این بیانیه آمده است، این تحریم‌ها همچنین بخش‌های مختلف اقتصاد بلاروس از جمله صنایع «چوب، فولاد و پتاس» این کشور را هدف قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد این اقدامات جدید علیه مقامات بلاروس که مشابه آن‌ها پیش از این نیز وضع شده‌اند، به زودی و پس از درج در نشریه رسمی این نهاد، به اجرا گذاشته می‌شوند.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که «پائولو جنتیلونی»، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی امروز اذعان کرد: «این جنگ قطعا مسیر بهبود و رشد اقتصادی ما را تضعیف خواهد کرد.ما اکنون منتظر عواقب آن هستیم، اما (انتظار) توقف کامل بهبودی اقتصادی را نداریم».

این نهاد اروپایی علاوه بر بلاروس، سه بسته تحریمی گسترده را علیه روسیه وضع کرده است. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است. مسکو در مقابل پرواز هواپیماهای شرکتهای غربی به روسیه را تحریم کرده است.

امروز خبرگزاری فرانسه در ابتدا به نقل از یک مقام رسمی گزارش کرد: «اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه هفت بانک روسی را از شبکه سوئیفت خارج می‌کند». پس از آن، نشریه رسمی اتحادیه اروپا تأیید کرد: تحریم های مربوط به حذف هفت بانک روسی از شبکه سوئیفت اجرایی شد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا