بین المللی

ناتو وارد درگیری نظامی نخواهد شد

خبرمهم: دبیرکل ناتو امروز ضمن محکوم کردن اقدامات روسیه تاکید کرد ناتو قصد ندارد به اوکراین سرباز فرستاده و مستقیما عملیات نظامی انجام دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری با رئیس جمهور لهستان اعلام کرد این ائتلاف وارد درگیری نظامی در اوکراین نخواهد شد و مستقیما سربازی را به اوکراین اعزام نمی‌کند.

به گزارش الجزیره، او ضمن «غیرموجه» و «غیرقابل قبول» خواندن اقدام روسیه گفت که ناتو در نهایت به دنبال درگیری با روسیه نیست و از این کشور می‌خواهد عملیات خود را در اوکراین متوقف کند. استولتنبرگ گفت: «هر کشور عضو ائتلاف علاوه بر حمایت مالی، حمایت‌های نظامی متفاوتی از اوکراین ارائه می‌کند».

عدم مداخله نظامی لهستان

در خصوص اعزام مستقیم سرباز به اوکراین، رئیس جمهور لهستان نیز تاکید کرد: «ما هیچ جنگنده و هواپیمایی به اوکراین نمی‌فرستیم، زیرا این راه را برای مداخله نظامی باز می‌کند».

آندری دودا گفت: «ما هرگز حمله به کشوری در اروپا و تغییر مرز‌های آن را به زور نمی‌پذیریم». او همچنین در خصوص کمک به پناهجویان اوکراینی نیز گفت: «اوکراین کشور برادر ماست و مردم لهستان به گرمی از اوکراینی‌ها استقبال می‌کنند».

دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو امروز صبح به لهستان سفر کرد تا با آندری دودا، رئیس جمهور لهستان دیدار کند. دفتر امنیت ملی این کشور اعلام کرد قرار است استولتنبرگ و رئیس جمهور لهستان مذاکراتی را انجام دهند که در آن موضوعاتی مثل پدافند هوایی و حضور متحدان در منطقه به بحث گذاشته می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا