بین المللی

یوتیوب کانالهای مالی رسانه‌های روسی را بست

خبرمهم: یوتیوب به دنبال تحریم‌ها، کسب درآمد برای رسانه‌های روسیه را متوقف کرد. ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی، این اقدام یوتیوب به دنبال اقدام مشابهی در روز جمعه از سوی «متا»(فیسبوک) است که نوشت:«اکنون رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد بر روی پلت‌فرم ما در هر نقطه از جهان منع می‌کند».

به گزارش  هالیوود ریپورتر، یوتیوب به دنبال تحریم‌ها، کسب درآمد برای کانا‌ل‌های رسانه‌های روسیه را متوقف کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گفته ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی، این اقدام یوتیوب به دنبال اقدام مشابهی در روز جمعه از سوی «متا»(فیسبوک) است که نوشت:«اکنون رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد بر روی پلت‌فرم ما در هر نقطه از جهان منع می‌کند».

این شرکت روز شنبه اعلام کرد که یوتیوب امکان کسب درآمد کانال‌های وابسته به روسیه از پلتفرم ویدیویی را متوقف می‌کند.

یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرد که امکان کسب درآمد تبلیغاتی چندین کانال از جمله رسانه دولتی «RT» را تعلیق می‌کند. این اقدام تنها چند روز پس از تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در روز پنجشنبه صورت گرفت.

یوتیوب در بیانیه‌ای که رویترز به دست آورده است، گفت: «با توجه به شرایط فوق‌العاده در اوکراین... ما امکان کسب درآمد تعدادی از کانال‌ها در یوتیوب از جمله چندین کانال روسی مربوط به تحریم‌های اخیر را متوقف می‌کنیم.

علاوه بر این، به دنبال درخواست دولت اوکراین، RT و سایر کانال‌هایی که درآمد تبلیغاتی آنها متوقف شده، اکنون دیگر در اوکراین قابل دسترس نیستند. این درخواست از وزیر فرهنگ اوکراین، الکساندر تکاچنکو، روز شنبه در توییتر به اشتراک گذاشته شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا