بین المللی

سازمان ملل: حامی نقش محوری عراق در منطقه‌ هستیم

خبرمهم: دبیرکل سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه عراق از نقش محوری بغداد در ایجاد زمینه‌های گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حمایت کرد.

روز گذشته (جمعه)  «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد باهم دیدار و درخصوص آخرین تحولات عراق و منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» فواد حسین در اشاره به روابط عراق با دولت‌های همسایه و کشورهای عربی تاکید کرد: «سیاست کنونی عراق بر اصول گفت‌وگو، برقراری روابط، ایجاد مناسبات توازن‌بخش در جهت رفع مشکلات حل‌نشده و دوری از به‌کارگیری قدرت بنا شده است؛ چرا که [کاربرد زور] منجر به پیچیدگی راه‌حل‌ها و تهدید امنیت منطقه‌ای خواهد شد».

آنتونیو گوترش نیز ضمن تاکید بر حمایت کامل عراق، از نقش این کشور در ایجاد حلقه وصل بین کشورهای منطقه و گردهم‌آوردن رقبا روی یک میز مذاکرده [همانند رویداد نشست بغداد] قدردانی کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: «امیدواریم که دولت عراق سیاست خارجی کنونی و مثمرثمر خود را ادامه داده و با پیگیری این نقش محوری در منطقه، زمینه‌های گفت‌وگو بین دولت‌ها را فراهم آورد.

وزیر امور خارجه عراق نیز در ادامه ضمن اشاره به نقش سازمان ملل متحد و شورای امنیت در حمایت از روند انتخابات عراق، اذعان کرد که نیروهای سیاسی عراق در تلاش برای تداوم گفت‌وگوها با هدف تشکیل دولت جدید طبق زمان‌بندی‌های قانونی هستند.

فواد حسین در این دیدار مراتب تشکر بغداد را از حمایت‌های سازمان ملل و تلاش‌های فرستادگان آن در بغداد برای کمک‌رسانی به خانواده‌های آواره اعلام و تاکید کرد که خواهان نقش پررنگ‌تری برای سازمان ملل در روند بازسازی زیرساخت‌ها، شهرهای عراق و بازگرداندگان آورگان به مناطق‌شان هستیم.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار، خارج شدن عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل را براساس قطعنامه شماره ۲۶۲۱ تبریک گفته و از اشتیاقش برای سفر به این کشور سخن گفت.

فواد حسین قبل از گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل متحد با «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد دیدار و درخصوص آخرین تحولات عراق و منطقه با وی صحبت کرده بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا