بین المللی

نظامیان اوکراینی در دونباس تسلیم شدند

خبرمهم: به رغم دستور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای ادامه جنگ و خودداری نیروهایش از تسلیم یا عقب نشینی، سربازان اوکراینی دسته جمعی تسلیم می شوند و شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ از تسلیم شدن صدها نظامی اوکراینی در جمهوری خلق لوگانسک در منطقه دونباس خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز شنبه با اشاره به ادامه پیشروی نیروهای ارتش جمهوری خلق لوگانسک، اعلام کرد که بسیاری از سربازان اوکراینی یا عقب نشینی می کنند و یا خود را تسلیم نیروهای لوگانسک می کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در صحنه هایی که این شبکه روسی پخش کرد، جمعی از سربازان اوکراینی در یک سالن بزرگ نشان داده شد که از رفتار نیروهای لوگانسکی ابراز خرسندی می کردند و برخی نیز مشغول مکالمه تلفنی با خانواده های خود با گوشی های تلفن همراه داده شده از سوی نظامیان لوگانسکی بودند.

در همین حال رسانه روسی اعلام کرد که پیشروی نیروهای ارتش جمهوری خلق لوگانسک ادامه دارد و سربازان اوکراینی مواضع خود را ترک و عقب نشینی می کنند.

در روزهای اخیر نیروهای این جمهوری خلق، شهر شاستی و بخش لوگانسک را تحت کنترل خود در آورده اند و عملیات نیروهای آن تا کنترل بر تمام مناطق استان لوگانسک و خارج سازی نیروهای اوکراینی ادامه دارد.

گلوله باران مناطق دونتسک ادامه دارد

ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک امروز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت که گلوله باران مناطق دونتسک توسط ارتش اوکراین ادامه دارد و در شبانه روز اخیر ۵ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند.

به گفته وی، ارتش اوکراین سه موشک تاکتیکی توچکا-او به سوی مناطق دونتسک پرتاب کرده است.

باسورین خاطرنشان کرد که ارتش جمهوری خلق دونتسک بخش های پاولوفسک و پیشویک را تحت کنترل خود در آورده و نیروهای اوکراینی را مجبور به فرار از مناطق گنوتووا و تالاکوفکا کردند.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز در فیلمی در توئیتر با اشاره به اینکه در کی یف بسر می برد و پایتخت را ترک نکرده است از نظامیان اوکراینی خواست تا از تسلیم شدن خودداری کنند و از میهن خود دفاع کنند.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد روز پنجشنبه، ۵ اسفند وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری همان روز (پنجشنبه) پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

حملات ارتش جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک به مواضع نیروهای اوکراینی با پشتیبانی ارتش روسیه انجام می گیرد.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد./ایرنا

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا