بین المللی

اعزام نظامی های فرانسه به رومانی

خبرمهم: در گفت‌گوی دیشب خود با رادیو فرانسه و شبکه خبری فرانس ۲۴، گفت فرانسه داوطلب شد تا نقش کشور پیشرو را در استقرار یک گردان در رومانی ایفا کند.

فرمانده ستادکل نیروهای مسلح فرانسه از اعزام ۵۰۰ نظامی این کشور به رومانی در قالب نیروهای ناتو خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در پی بروز جنگ در اوکراین، ژنرال «تییری بورخار» با اعلام تصمیم فرانسه برای اعزام ۵۰۰ نظامی به رومانی گفت: ناتو تصمیم گرفته است حضور خود را تقویت کند، تا نشانه ای بسیار واضح از همبستگی استراتژیک را با استقرار نیروها در رومانی به نمایش بگذارد.

وی در گفت‌گوی دیشب خود با رادیو فرانسه و شبکه خبری فرانس ۲۴، گفت: فرانسه داوطلب شد تا نقش کشور پیشرو را در استقرار یک گردان در رومانی ایفا کند.

این مقام نظامی از اعزام حدود ۵۰۰ نفر با خودروهای زرهی و خودروهای جنگی برای حمایت از رومانی، خبر داد و این اقدام را «پیام همبستگی راهبردی از سوی همه اعضای ناتو» خواند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: علاوه بر این، حضور نظامی فرانسه در استونی، کشوری هم مرز با روسیه، و در چارچوب ناتو، متفاوت با برنامه ریزی های قبلی برای ماه مارس تمدید خواهد شد.

ژنرال بورخار توضیح داد: با توجه به وضعیتی که ناتو امروز تجربه می‌کند و شرایط بحرانی و شرایط جنگی در اوکراین، تصمیم گرفته شد که مواضع خود را حفظ کنیم.

وی این تصمیم را نیز «همبستگی راهبردی فرانسه با استونی و پیامی محکم و واضح در قبال روسیه» خواند.

این گزارش حاکی است: پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، ناتو گروه‌های نبرد چند ملیتی را در سه کشور حوزه دریای بالتیک و لهستان برای مأموریت دائمی که توسط چندین کشور عضو برعهده گرفته شد، مستقر کرد.

جنگ در اوکراین امروز (شنبه) وارد سومین روز خود شده است و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و ساعاتی بعد از آن نیز مسکو اعلام کرد که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌ است./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا