بین المللی

شورای اروپا عضویت روسیه را به تعلیق در آورد

خبرمهم: شورای اروپا عضویت روسیه در این نهاد اروپایی را به حالت تعلیق در آورد.

شورای اروپا عضویت روسیه در این نهاد اروپایی را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در نشست روز جمعه این شورا، ۴۲ عضور از ۴۷ عضو با درخواست مشترک اوکراین و لهستان برای تعلیق عضویت روسیه در این نهاد اروپایی موافقت کردند.

درپی افزایش تنش پیرامون اوکراین، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد کشورش خواستار قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکی جهانی سوییفت است.

والاس در مصاحبه‌ای درباره تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «مایل هستیم که فراتر بروید، خواستار اقدام در زمینه سیستم سوییفت هستیم که به روسیه اجازه می‌دهد پول خود را در جهان به گردش درآورده و برای گاز خود پول دریافت کند».

روز گذشته (پنجشنبه) «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور و اتحادیه اروپا قصد ندارند در راستای قطع دسترسی روسیه به سوییفت اقدامی کنند اما ممکن است با توجه به تحولات اوکراین در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

از سوی دیگر با اینکه دیروز روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد آلمان و چند کشور دیگر با تحریم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه مخالف هستند، اما اکنون گمانه‌زنی‌هایی درخصوص تحریم آن‌ها وجود دارد و به ادعای نشریه «فایننشال تایمز» فقط به‌دلیل حفظ موقعیت برقراری دیپلماسی برای آن‌ها محدودیت سفر وضع نمی‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا