بین المللی

انتظار داریم شرایط برای خروج امن شهروندان ایرانی از اوکراین فراهم شود

خبرمهم: وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود تأکید کرد تأمین امنیت و سلامت شهروندان ایرانی ساکن در اوکراین اولویت جدی ایران است و ایران انتظار دارد شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین و بررسی آخرین تحولات مربوط به مذاکرات اظهار داشت: ما در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات در اوکراین و حضور شهروندان ایرانی در این کشور، ضمن ابراز امیدواری در حل و فصل بحران از طریق سیاسی اظهار داشت: تلاش داریم تا شهروندان ایرانی را از طریق کشورهای همسایه اوکراین به جمهوری اسلامی ایران بازگردانیم.

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تأمین امنیت و سلامت شهروندان ایرانی ساکن در اوکراین اولویت جدی ما است و انتظار داریم تا شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی به بحران یمن اشاره کرد و اظهار داشت: در مونیخ به دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرده ایم که نقش دبیرکل در حل و فصل سیاسی بحران یمن مورد توجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به صدور پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه جنبش انصارالله و اقدام نادرست در تروریستی نامیدن این جنبش، این اقدام را مخرب نامید و بر لزوم توقف این قطعنامه تأکید کرد و افزود،  یمن متعلق به همه یمنی هاست و راه حل آن در گفتگوهای یمنی- یمنی است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تأکید بر همکاری روسیه با ایران، اظهار داشت: ما همواره از مواضع ایران در وین حمایت کرده ایم و با دوستان ایرانی خود در وین همکاری خوبی داریم و همچنان نیز این همکاری را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ضمن تشریح مواضع مسکو در قبال بحران اوکراین، از رویکرد کشورهای غربی انتقاد کرد و اطمینان داد که روسیه  به حفظ جان مردم و  شهروندان کشورهای خارجی و از جمله  ایران اهتمام جدی دارد.

وی مواضع مسکو در قبال بحران یمن را نیز تشریح کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا