بین المللی

زمانی مذاکره می کنیم که شروط پوتین برآورده شود

خبرمهم: وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، مداخله ما برای دفاع از منطقه دونباس در برابر حملات مکرر اوکراین انجام شد. لاوروف در ادامه تصریح کرد: ما فقط زمانی آماده مذاکره هستیم که شروط پوتین برآورده شود و اوکراین سلاح را کنار بگذارد و یک دولت که نماینده همه مردم اوکراین باشد تشکیل شود.

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، مداخله ما برای دفاع از منطقه دونباس در برابر حملات مکرر اوکراین انجام شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  گفت: غرب در تلاش‌های رژیم کی‌یف برای خرابکاری و نابودی کامل توافقنامه‌های مینسک، کاملا در کنار رژیم کی‌یف قرار گرفت.

وی افزود: در هفته‌های اخیر، ناتو و اتحادیه اروپا نیز کی‌یف را تحت پوشش قرار داده‌اند، زمانی که سرانجام تصمیم گرفت جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک را به زور تصرف کند، اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای اوکراین جز پیوستن به ناتو وجود ندارد. رئیس جمهور اوکراین به توافق مینسک پایبند نبود، با ناتو متحد شد و به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بود. در دوره زلنسکی بحث ضمانت‌های امنیتی از بین رفت. او فرصت‌های زیادی را از دست داد.

لاوروف همچنین اعلام کرد، روسیه نمی‌تواند به درخواست‌های روسای دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک برای تامین کمک‌های نظامی در مواجهه با تهاجم اوکراین بی تفاوت بماند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: کشورهای غربی مقام‌های اوکراینی را پوشش می‌دهند و چشم‌های خود را به روی جرایم جنگی کی‌یف علیه غیرنظامیان بسته‌اند. غرب به چشم پوشی حقایق درباره نسل کشی در دونباس ادامه می‌دهد.

لاوروف همچنین گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده آماده گفت‌وگو با روسیه بدون پیش شرط است، اما دروغ گفت.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما به دنبال تصرف اوکراین نیستیم. اما امکان به رسمیت شناختن مقام‌های فعلی اوکراین را به عنوان مقام‌های دموکراتیک نمی‌بینیم. روسیه می‌خواهد همه مردم اوکراین بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند. روسیه غیرنظامی شدن را تضمین می‌کند.

وی افزود: اوکراین خط قرمز ماست و ما بارها گفتیم نمی‌توانیم اجازه دهیم این کشور عضو ناتو شود، اما اوکراین از خطوط قرمز ما عبور کرد. تمامیت ارضی اوکراین برای ما مهم است و مایل به جنگ نبودیم اما این دولت اوکراین بود که دموکراسی را رعایت نکرد. هدف ما غیر نظامی کردن اوکراین است لذا صحبت‌های زلنسکی درباره روسیه دروغ است و رسانه‌های اوکراین قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.

لاوروف در ادامه تصریح کرد: ما فقط زمانی آماده مذاکره هستیم که شروط پوتین برآورده شود و اوکراین سلاح‌ را کنار بگذارد و یک دولت که نماینده همه مردم اوکراین باشد تشکیل شود.

وی افزود: نمی توان دولتی را که مردم خود را سرکوب و نابود می کند و زبان روسی را ممنوع می کند، به رسمیت شناخت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا