بین المللی

چرا دستمزدها در استرالیا افزایش یافت؟

دستمزدهای استرالیا در سه ماهه گذشته افزایش یافت زیرا بازار کار به سرعت در حال انقباض بود که رقابت شدیدی را برای کارگران ایجاد کرد.

دستمزدهای استرالیا در سه ماهه گذشته افزایش یافت زیرا بازار کار به سرعت در حال انقباض بود که رقابت شدیدی را برای کارگران ایجاد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از رویترز، ارقام اداره آمار استرالیا نشان داد که شاخص قیمت دستمزد در سه ماهه دسامبر ۰.۷ درصد افزایش یافته که مطابق با پیش‌بینی‌ها و بزرگ‌ترین افزایش از اواخر سال ۲۰۱۳ است. نرخ سالانه تا ۲.۳ درصد افزایش یافت اما پیش‌بینی‌های ۲.۴ درصدی را از دست داد که باعث کاهش ارزش دلار محلی شد. بخش خصوصی رشد ۲.۴ درصدی را تجربه کرد، در حالی که حقوق و دستمزد دولتی ۲.۱ درصد عقب بود.

رشد دستمزدها به همان اواسط سال ۲۰۱۹ بازگشته و کمتر از سطح بالای سه درصدی است که بانک مرکزی استرالیا معتقد است برای حفظ تورم مورد نیاز است. همچنین کمتر از تورم قیمت مصرف‌کننده ۳.۵ درصد است، به این معنی که دستمزد واقعی به عقب می‌رود.

بازار کار با کاهش شدید بیکاری به ۴.۲ درصد به پایین‌ترین حد در ۱۳ سال گذشته رسیده است و انتظار می‌رود مشاغل خالی که اکنون بالاترین حد خود هستند، کاهش پیدا کند. فشارهای هزینه ناشی از تنگناهای عرضه و قیمت‌های بالای جهانی کالاها نیز در اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود.

شرکت خرده‌فروشی گروه کولز هشدار داد که تورم در سه ماهه گذشته افزایش یافته است و تا نیمه اول سال ادامه خواهد داشت. کاترین برچ، اقتصاددان ارشد در گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند عنوان کرد: رشد دستمزدها در سه ماهه دوم به ۳ درصد و تا پایان سال ۳.۵ درصد خواهد رسید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا