بین المللی

بایدن: آغاز وضع تحریم‌ها علیه روسیه

خبرمهم: پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اقدام رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک اظهار داشت که اقدام ولادیمیر پوتین آغاز تهاجم به اوکراین است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

 رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران بدون آنکه به سوالی پاسخ دهد، در سخنانی افزود، اقدام رئیس جمهوری روسیه آغاز تهاجم به اوکراین است و همانطور که پوتین به آن اشاره کرده، برای انجام آن از دوما کسب اجازه کرده است. بنابراین وضع تحریم‌ها علیه روسیه را که بسیار فراتر از آنچه ما و متحدانمان در سال ۲۰۱۴ انجام دادیم، آغاز می کنم.

پیش از این، جان فاینر یک مقام ارشد امنیت ملی در دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت: آمریکا در چند ساعت آینده امروز قصد دارد به سهم خود اعلامیه های مهمی منتشر کند. این اعلامیه ها شامل وضع تحریم های آمریکا در پاسخ به اقدام دیروز روسیه است.

وی ادامه داد: اگر روسیه اقدامات بیشتری انجام دهد، ما از طریق تحریم ها، عواقب شدید و مهمی را بر آن تحمیل خواهیم کرد. این تحریم ها علاوه بر سایر پاسخ های ما از جمله کمک امنیتی به اوکراینی ها برای دفاع از خود، موضع نیروهای نظامی و جابجایی نیروهای آمریکا مانند آنچه در روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم، خواهد بود.

این مقام امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که واشنگتن هم اکنون قصد ندارد تمام تحریم های خود علیه روسیه را وضع کند زیرا اگر می خواهید پوتین را از گرفتن کی یف و اوکراین بازدارید باید برخی از تهدید های تحریم ها را علیه آن حفظ کنید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا