بین المللی

حمایت آمریکا از حاکمیت اوکراین

خبرمهم: معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ولودیمیر زلنسکی دیدار و هم‌زمان با ادامه و افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، بر حمایت آمریکا از حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ولودیمیر زلنسکی دیدار و هم‌زمان با ادامه و افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، بر حمایت آمریکا از حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه خبری هیل، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همراه با دستیارانشان پیش از یک نشست پشت درهای بسته، درخصوص مسئله اوکراین در حضور مطبوعات صحبت کردند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا به ولودیمیر زلنسکی گفت که او مشتاق است تا نگرانی‌های اوکراین را در این خصوص بشنود و همچنین بر “حمایت آمریکا از حاکمیت اوکراین” تایید کرد.

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که دو طرف در مورد تحولات اخیر و ارزیابی‌های مربوط به تقویت گسترده نظامی روسیه گفت‌گو کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: معاون رئیس جمهوری آمریکا بر تعهد آمریکا نسبت به “حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین” تاکید کرده است. آن‌ها درخصوص رویکرد متحد ترانس‌آتلانتیک در صورت حمله روسیه به اوکراین گفت‌وگو کردند و معاون رئیس جمهوری آمریکا به “اقدامات سریع و سهمگین اقتصادی” در این رابطه اشاره کرده است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که هریس و زلنسکی بر اهمیت “دیپلماسی و تنش زدایی” با یکدیگر توافق کرده‌اند.

زلنسکی از طریق یک مترجم به هریس گفت: تنها چیزی که ما می‌خواهیم، صلح است.

زلنسکی افزود: این سرزمین ماست و ما متوجه هستیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تنها چیزی که ما خواستار آن هستیم این است که صلح به کشورمان بازگردد و ما در این شرایط از شما (آمریکا) به عنوان متحد و شریکمان و همچنین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سپاسگزار هستیم.

او گفت با این حال اوکراین به “گام‌های خاصی” نیاز دارد؛ اظهار نظری که نشان می‌دهد زلنسکی ممکن است از آمریکا کمک بیشتری بخواهد. او افزود که ارتش اوکراین از “تمام اروپا” دفاع می‌کند.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین و همچنین تعداد دیگری از مقامات آمریکایی و اوکراینی در این دیدار حضور داشتند.

این دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده بود و همچنین پس از آن صورت گرفت که معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی صبح شنبه در کنفرانس مونیخ تلاش کرد تا وحدت کامل بین آمریکا و متحدانش را نشان دهد. وی اظهار کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش “هزینه‌های سنگینی” را علیه روسیه تحمیل خواهند کرد.

هریس حمایت آمریکا از ائتلاف ناتو را “مقدس” خواند و متعهد شد که روسیه در صورت حمله به اوکراین با “مجازات‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای” رو به رو خواهد شد.

علاوه بر این، او روز شنبه گفت که آمریکا و متحدان اروپایی آن برای حل بحران از طریق “دیپلماسی” آماده هستند و در عین حال آماده‌اند تا روسیه را در صورت تهاجم مجازات کنند.

آمریکا تخمین زده است که روسیه بین ۱۶۹ هزار تا ۱۹۰ هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است و بایدن روز جمعه گفت که او “متقاعد” شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا