بین المللی

رزمایش های روسیه با کمک قوای هسته‌ای

خبرمهم: واحدهای حوزه نظامی جنوب روسیه، نیروی موشک های راهبردی روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه و ناوهای ناوگان شمال در این رزمایش یک روزه شرکت خواهند کرد و وزارت دفاع روسیه گفت: رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه از پیش و برای سنجش آمادگی رزمی واحدهای نظامی روسیه برنامه ریزی شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در میان تنش های شدید بین روسیه با آمریکا و غرب و ناتو بر سر مساله اوکراین، وزارت دفاع روسیه از برنامه این کشور برای برگزاری رزمایش نیروی هسته ای در روز شنبه (فردا) خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: روز شنبه رزمایش راهبردی بازدارنده با شرکت نیروی هسته ای سه گانه روسیه برگزار خواهد شد.

سه گانه هسته ای روسیه (بروسی یادرنی تریاد ) شامل موشک های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته ای، ناوهای مجهز به سلاح های هسته ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای است.

رزمایش نیروی هسته ای روسیه به فرماندهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه برگزار می شود و در این رزمایش، موشک های قاره پیما و بالستیک و موشک های کروز پرتاب خواهد شد.

واحدهای حوزه نظامی جنوب روسیه، نیروی موشک های راهبردی روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه و ناوهای ناوگان شمال در این رزمایش یک روزه شرکت خواهند کرد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه از پیش و برای سنجش آمادگی رزمی واحدهای نظامی روسیه برنامه ریزی شده است.

در ماههای ژانویه و فوریه روسیه چندین رزمایش بزرگ برگزار کرد که بخش قابل توجه آن در آبهای بین المللی ازجمله اقیانوس اطلس بود. به این ترتیب مسکو به ناتو و آمریکا پیام داده است که هر گونه اقدام نظامی علیه منافع این کشور ازجمله در اوکراین و دریای سیاه بدون پاسخ نخواهند ماند.

 نماینده روسیه در اتحادیه اروپا به تازگی در این رابطه با بیان اینکه روسیه به کشتار اتباع خود در هر نقطه از جهان پاسخ می دهد، گفت: اگر روسیه برای اقدامات دفاعی تحریک نشود، هیچ گونه تهاجمی به اوکراین صورت نخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر چیژوف روز سه شنبه گفت: ما در صورتی که تحریک نکنند به اوکراین حمله نمی کنیم. اگر اوکراینی ها به روسیه حمله کنند جای تعجب خواهد بود که به آن پاسخ ندهیم.

وی افزود: پاسخ احتمالی روسیه در صورتی که اوکراین گستاخانه به کشتار اتباع روسیه در منطقه دونباس یا هر منطقه دیگر بپردازد، تعجب آور نخواهد بود.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا