بین المللی

ظرفیت های لازم برای تقویت همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان وجود دارد

خبرمهم: وزیر کشور تاکید کرد که ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تقویت همکاری های همه جانبه بویژه مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و اراده جدی دو طرف شرط لازم برای تحقق این هدف مشترک است.

وزیر کشور تاکید کرد که ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تقویت همکاری های همه جانبه بویژه مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و اراده جدی دو طرف شرط لازم برای تحقق این هدف مشترک است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، احمد وحیدی در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران، گفت: ایران و  پاکستان از ظرفیت ها و فرصت های مناسبی برای گسترش و توسعه همکاری ها در زمینه های تجاری، امنیتی و فرهنگی برخوردارند.

وزیر کشور گفت: توسعه بازارچه های مرزی و مبادلات تجاری بستر مناسبی برای توسعه همکاری های دو کشور ایجاد می کند و انتظار می رود مسئولان دو کشور بسترهای لازم را فراهم نمایند.

وی همکاری ایران و پاکستان در موضوعات مهم اقتصادی مانند انرژی و تزانزیتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اراده طرفین برای گسترش روابط همه جانبه است و باید در نشست های مشترک موانع احتمالی برطرف شود.

وزیر کشور خواستار تعاملات و همکاری ها بین دو بندر گواتر ایران  و گوادر پاکستان شد و گفت: باید بسترهای لازم برای تقویت همکاری های تجاری و مبادلات بین این دو بندر مهم منطقه فراهم شود.

وحیدی موضوع مهاجرین افغانستانی را یکی از مسائل مشترک بین سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دانست و گفت باید با همکاری سه جانبه شرایطی را فراهم کرد تا افراد کمتری تصمیم به مهاجرت بگیرند.

رحیم حیات قریشی افزود: در حال برنامه ریزی و آماده سازی شش بازارچه مرزی برای گسترش تعاملات هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بویژه مبادلات تجاری هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و منابع فراوانی که در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند در بحث  انرژی از جمله صادرات برق و گاز  از ایران حجم مبادلات قابل قبولی داشته باشند.

سفیر پاکستان با استقبال از پیشنهاد وزیر کشور درخصوص همکاری بنادر مهم دو کشور، خواستار اعلام خواهر خواندگی بین بنادر گواتر و گوادر شد و گفت: همکاری های این دو بندر در مبادلات و مراودات اقتصادی به سود کل منطقه خواهد بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا