بین المللی

پیام انصارالله به‌ خوبی توسط امارات دریافت شد/ هشدارها جدی است

خبرمهم: کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امارات پس از حملات اخیر انصارالله به ابوظبی متوجه جدی بودن هشدارهای یمنی‌ها شد، افزود: اماراتی‌ها به این نتیجه رسیدند که هزینه کمک به مزدوران سعودی در یمن بسیار سنگین خواهد بود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در طول حدود هفت سال تجاوزگری عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم یمن، انصارالله نشان داده که به خوبی قادر به دفاع از این کشور و پاسخ به جنایتکاران است؛ نمونه این واقعیت را می‌توان در حملات موشکی و پهپادی اخیر به ابوظبی و پایگاه هوایی الظفره مشاهده کرد که گفته می‌شود به عقب‌نشینی امارات از برخی جبهه‌های جنوب یمن منجر شد. در همین راستا،  گفتگویی با دکتر جلال چراغی –کارشناس مسائل منطقه انجام شد.

این کارشناس سیاسی ضمن اشاره به پیشینه حمله تجاوزکارانه ائتلاف سعودی با مشارکت ویژه امارات متحده عربی به کشور یمن که با هدف بازگرداندن دولت مستعفی این کشور بود، اظهار کرد: عربستان در ابتدا اعلام کرده بود که ظرف یک هفته هدف اعلامی خود–یعنی بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت- را محقق خواهد کرد؛ در حالی که با وجود گذشت ۷ سال از این تجاوزگری توفیقی حاصل نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: تجاوزگری عربستان سبب ایجاد بحرانی در داخل این کشور شده که خروج از آن نیز به امری دشوار و یک باتلاق برساخته تبدیل شده است.

چراغی در ادامه به اعلام خروج امارات متحده عربی از جنگ علیه یمن در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد. بر این اساس، نیروهای این کشور –به منظور حفظ امنیت داخلی خود- جنوب یمن را تخلیه کردند. این در حالی بود که بعدها اخبار و اطلاعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه علیرغم سیاست اعلامی امارات، حمایت این کشور از مزدوران موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» ادامه داشته که با هدف تجزیه و تقسیم یمن انجام می‌شد.

وی افزود: بعدها اخباری مربوط به تحرکات امارات در جزایر سقطری و عبدالکوری در جنوب یمن منتشر شد. بر اساس این اخبار، نیروهای اماراتی با حمایت افسران صهیونیست، در صدد ملحق کردن سقطری به خاک خود بودند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تاکید انصارالله به امارات به منظور پایان دادن به اشغال دو جزیره عبدالکوری و سقطری، گفت: طی ماه‌های اخیر، حمایت هوایی جنگنده‌های اماراتی در حمایت از مزدوران عمالقه، عملیات انصارالله و نیروهای ارتش دولت نجات ملی یمن را با مشکل مواجه کرد. لذا انصارالله به امارات هشدار داد که در صورت ادامه حمایت این کشور از مزدوران عمالقه، شهرهای امارات را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار خواهد گرفت.

چراغی با بیان اینکه امارات هشدارهای انصارالله را نادیده گرفت، تصریح کرد: ۲۷ دی ماه گذشته یگان‌های موشکی انصارالله برخی از شهرهای امارات به ویژه ابوظبی و مناطق صنعتی دبی را هدف قرار دادند.

وی گفت: حملات مذکور خسارت‌های سنگینی به ویژه به منطقه المصفح وارد کردند؛ اما مقامات اماراتی همچنان به هشدارهای یمنی‌ها بی‌توجه بوند و همین امر باعث حمله هفته گذشته به ابوظبی و پایگاه هوایی الظفره شد.

چراغی علت تشدید حملات انصارالله به امارات را پیشروی مزدوران عمالقه در جبهه‌های شبوه و مأرب عنوان کرد و افزود: حملات اخیر یمنی‌ها به ویژه حمله به پایگاه هوایی الظفره، امارات را به این نتیجه رساند که هزینه کمک به مزدوران سعودی در یمن بسیار سنگین خواهد بود و شرایط پیچیده‌ای در منطقه ایجاد خواهد کرد که به ضرر امارات و عربستان سعودی تمام می‌شود.

این کارشناس منطقه در ادامه با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ نیرو و ۶۰ جنگنده اف ۲۲ آمریکایی در پایگاه هوایی الظفره حضور دارد، گفت: بعد از حمله به عین الاسد، این دومین حمله به پایگاه آمریکایی‌ها به شمار می‌آید که بر اساس بیانیه خود آمریکا، نیروهای این کشور را مجبور به فرار به پناهگاه‌ها کرد.

وی افزود: احتمال می‌رود شماری از نیروهای آمریکایی در پی این حمله زخمی شده باشند.

چراغی در انتها تاکید کرد: امارات بعد از حملات مذکور متوجه جدی بودن هشدارهای انصارالله شد و اقدام به خارج کردن نیروهای خود از مأرب در جنوب یمن و برخی مناطق دیگر کرد و به این نتیجه رسید که باید هشدارهای انصارالله را جدی بگیرد و از دخالت در یمن بپرهیزد. پیام یمنی‌ها به امارات این بود که دست از توطئه و اشغال یمن بردارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا