بین المللی

کاخ سفید: حملات اخیر در عراق و سوریه ممکن است به مذاکرات وین یا سالگرد حمله به (سردار)سلیمانی مربوط باشند

خبرمهم: سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنجشنبه گفت واشنگتن در حال ارزیابی حملات انجام‌شده به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه است و هنوز نمی‌تواند این حملات را به گروه خاصی منتسب بکند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره افزایش حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه گفت: «ما در اینجا به صورت رسمی، این حملات را به گروه یا گروه‌هایی خاص که ممکن است مسئول باشند منتسب نکرده‌ایم. در این زمینه، هیچ اطلاعات جدیدی نداریم.»

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وی با اشاره به اظهارات سخنگوی پنتاگون در روز گذشته ادامه داد: «همکارم جان کربی از وزارت دفاع از این تریبون روز گذشته گفت که این نوع حمله‌ها بسیار مشابه حملاتی هستند که در ماه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم و روند آنها رو به افزایش است.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با متهم کردن «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران»-به زعم او- به دست داشتن در این حملات گفت: «اما درباره اینکه [حملات اخیر] به طور مشخص توسط کدام گروه یا گروه‌هایی انجام شده، ما در این مقطع هنوز تا آن حد جزئیات نداریم.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت نمی‌تواند برای این مسئله این حملات با چه نیت و قصدی انجام می‌شوند نیز نمی‌تواند دلیل بیاورد، اما ممکن است آنها به دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی یا مذاکرات وین مربوط باشند.

او گفت: «ما به طور مشخص نمی‌توانیم بگوییم چه کسی مسبب این حملات بوده و به چه دلیلی این حملات افزایش پیدا کرده‌اند. کاملاً ممکن است که آنها به مذاکرات در وین یا سالگرد حمله به [سردار] سلیمانی مربوط باشند. اما باز هم می‌گویم، در حال حاضر ما در حال ارزیابی مسئله انتساب این حملات و اهداف آنها هستیم. بنابراین در حال حاضر تحلیل بیشتری در اختیار نداریم.»

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا