بین المللی

شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند

خبرمهم: وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار صدور قطعنامه‌ای برای توقف جنگ در این کشور شد.

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به «عبدو أبادی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر ۲۰۲۱ ، از این شورا خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وی در نامه خود از شورای امنیت خواست تا موضع روشنی در قبال صلح در یمن اتخاذ کرده و با صدور قطعنامه‌ای جدید همگان را به توقف جنگ و رفع محاصره فراگیر یمن دعوت کند.

 شرف همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع شجاعانه و قاطعانه شورای امنیت برای حفظ صلح جهانی تأکید کرد و از این شورا خواست تا از دولت نجات ملی یمن برای تشریح موضع خود در خصوص جنگ یمن و کمک به صلح در صحن شورای امنیت و گوش فرا دادن این شورا به تمامی طرح‌ها و مواضع مختلف طرف‌های یمنی، دعوت کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن و تحمیل محاصره فراگیر علیه این کشور از شورای امنیت خواست تا ریاض و تأمین‌کنندگان سلاح برای جنگ یمن را مؤاخذه کند.

این نامه وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به شورای امنیت در حالی است که یک روز پیش نیز «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت از این شورا خواسته بود به مسئولیت خود برای توقف آنچه «تهدیدات حوثی‌ها در قبال یمن» خواند، عمل کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا