بین المللی

امارات مخالف انزوای ایران و استفاده از گزینه نظامی علیه آن است

خبرمهم: شبکه 12 رژیم صهیونیستی اذعان کرد که امارات عربی متحده مخالف هر گونه اقدام نظامی علیه تهران است و حتی حاضر نیست که ایران، از نظر سیاسی و اقتصادی در انزوا قرار گیرد.

منابع خبری عبری امروز شنبه از عدم همراهی امارات عربی متحده با صهیونیست‌ها برای اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، امارات مخالف تلاش‌های صهیونیست‌ها برای «استفاده از گزینه نظامی علیه ایران» است؛ هر چند که ابوظبی و تل‌آویو روابط خود را با هم عادی کرده‌اند.

این شبکه خبر داد: «کشور عربی که در پی توافق ابراهیم، اسرائیل با آن روابط گرمی برقرار کرده است، اکنون می‌گوید که تهدید نظامی از نظر آن، راه تعامل با ایران نیست».

به گزارش این شبکه، امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های گردشگری، تجاری و حتی امنیتی با هم رابطه دارند، ولی امارات با این اقدام نشان داد که «عادی‌سازی روابط به معنای همکاری نظامی بین این کشور با اسرائیل و آمریکا در حمله به ایران نیست».

بنا بر این گزارش، با وجود این همکاریها، «زمانی که کار به این مسئله منطقه‌‌ای حساستر (پرونده هسته‌ای ایران) می‌رسد، ابوظبی از تهدیدهای نظامی مستقیم اجتناب می‌کند».

چند هفته پیش نیز «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در یک نشست بین المللی گفت: «باید از درگیری بزرگی اجتناب کنیم که می‌تواند آمریکا یا کشورهای منطقه را درگیر کند. به سود ما هست که به هر نحوی، از این مسئله جلوگیری کنیم. ما تلاش می‌کنیم که شبکه‌ و راههای ارتباطی با همه کشورها داشته باشیم، حتی با کشورهایی که با آن اختلاف داریم».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد: «علاوه بر فرار کردن از تهدیدها یا فشار نظامی، امارات حتی حاضر نیست در تحمیل انزوای سیاسی یا اقتصادی علیه ایران، مشارکت داشته باشد».

به گزارش این شبکه، چند روز پیش از نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و همزمان با شنیده شدن همهمه‌هایی مبنی بر گزینه‌های جایگزین دیپلماسی در تعامل با ایران، «زمانی که شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات برای دیدار با علی شمخانی و [سید ابراهیم] رئیسی، به تهران سفر کرد، پیام تلویحی دیگری از ابوظبی رسید».

به گزارش فارس،، سفر طحنون به ایران، «توضیح این واقعیت بود که با وجود تنش در روابط بین امارات و ایران که از زمان توافقات عادی سازی با اسرائیل، صورت گرفت، ولی روابط بین دو کشور همسایه، مستحکم و برقرار است».

در همین ارتباط، یاکوف عمیدرور مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کابینه بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا، گزینه نظامی علیه ایران ندارند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا