بین المللی

پایان دوران مرکل؛ «اولاف شولتز» صدراعظم جدید آلمان شد

خبرمهم: نمایندگان «بوندس‌تاگ» امروز چهارشنبه اولاف شولتز را به عنوان صدراعظم جدید آلمان انتخاب و به 16 سال زمامداری آنگلا مرکل پایان دادند.

نمایندگان پارلمان آلمان امروز چهارشنبه اولاف شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات را به عنوان رئیس کابینه این کشور انتخاب کردند و به این ترتیب به ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل پایان دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، پیش از این رهبران ائتلاف جدید سوسیال دموکرات، لیبرال‌ها و سبزها بر سر صدراعظمی اولاف شولتز به توافق رسیده بودند.

اولاف شولتز وعده داده است که آلمانِ دهه آینده را با برنامه های بزرگ مسکن‌سازی، افزایش حداقل دستمزد و یک صنعت بدون CO2 رهبری کند. وی رهبری حزب سوسیال دموکرات‌ها را در انتخابات ماه سپتامبر و در برابر بلوک محافظه‌کار دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات مسیحی که نزدیک به آنگلا مرکل بودند بر عهده داشت.

پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرد و در نهایت انتخابات را به رقیبش واگذار کرد. هرچند که حزب سوسیال دموکرات نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشد و مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی شد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا