بین المللی

چرا ایرانی ها به انگستان پناهنده می شوند؟!

خبرمهم: مهاجران و پناهجویان افغان در جایگاه هفتم گذر از کانال مانش و ورود به بریتانیا قرار دارند.

در هفته گذشته آمار جدید ورود مهاجران غیر قانونی از “کانال مانش” به بریتانیا رکورد جدیدی را به ثبت رساند و نگرانی مقامات این کشور را برانگیخت. یک چهار این مهاجران ایرانی هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، بسیاری از مهاجران از گذرگاه‌های خطرناک و مرزی کانال مانش خود را به منطقه “دوور” در جنوب غربی بریتانیا می‌رسانند.براساس گزارش جدید وبسایت “تایمز” بریتانیا، بیش از یک چهارم مهاجرانی که با قایق‌های کوچک و سبک از کانال مانش می‌گذرند، ایرانی هستند.

داده‌های جدید وزارت کشور بریتانیا نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از ۱۲۱۹۵ مهاجری که در ۱۶ ماه اخیر از گذرگاه‌های مرزی کانال مانش به بریتانیا رسیده‌اند ایرانی، سوری، عراقی، سودانی یا ویتنامی هستند.

مهاجران ایرانی ۲۹ درصد از پناهجویان این مسیر را تشکیل می‌دهند.

مهاجران در کانال مانش/ یک مرد در حال کمک به مهاجری که قایقش در سواحل منطقه “کنت” بریتانیا” واژگون شده است

موسسه ملی قایق نجات سلطنتی (RNLI) و نیروهای مرزی بریتانیا در هفته گذشته از رهگیری ۵۰۰ مهاجر و ورود آنها با قایق های کوچک به سواحل “کنت” در جنوب شرقی بریتانیا خبر دادند.

در اواسط هفته گذشته و کمی قبل از ساعت ۴ بعدازظهر یک گروه حدودا ۶۰ نفره وارد “دونگنس” در ۳۰ مایلی جنوب غربی “دوور” شدند.

وبسایت “نشنال نیوز” در این باره نوشت: از هر ۴ مهاجری که باقایق های کوچک و سبک وارد بریتانیا می‌شوند، یک نفر ایرانی است.

براساس آمار موسسه خیریه  “شورای پناهندگان” بریتانیا، ۹۸ درصد از افرادی با قایق های کوچک وارد بریتانیا می‌شوند خواستار پناه گرفتن در این کشور هستند.

این موسسه خیریه با اعلام آمار پناهندگی مهاجران آمار اعلامی “پریتی پاتل” وزیر کشور بریتانیا را زیر سوال برد.

“پاتل” پیش از این اعلام کرده بود ۷۰ درصد از مهاجران ورودی به بریتانیا پناهجوی اقتصادی هستند تا پناه‌جوی واقعی.

وزیر کشور بریتانیا در ماه گذشته گفت که دولت بریتانیا تلاش های خود را بر “ایجاد گذرگاه‌های امن برای پناهندگان واقعی” متمرکز کرده است.

فعالان مهاجرت از “پرتی پاتل” وزیر کشور بریتانیا به خاطر اقدامات غیرقانونی و عقب راندن قایق های مهاجران از آب های این کشور انتقاد می‌کنند و او اینک تحت فشار قرار دارد.

در ۱۶ ماه گذشته، ۹۱ درصد مهاجران از ۱۰ کشور جهان به مناطق جنوبی بریتانیا رسیده‌اند .

ایران در صدر این فهرست قرار دارد و پس از آن عراق، سودان، سوریه، ویتنام، اریتره، افغانستان، کویت، یمن، اتیوپی جای گرفته‌اند.

موسسه خیریه شورای پناهندگان که از مهاجران حمایت می‌کند، گفت: “اکثر افرادی که از کانال مانش عبور می‌کنند به عنوان واجدین دریافت حمایت شناخته می‌شوند”.

این آمار در روزهای اخیر و همزمان با افزایش سفرهای خطرناک از دریای مانش به سمت بریتانیا منتشر شده است.

“پاتل” در صحبت‌های ماه اکتبر خود گفته بود: ۷۰ درصد از افرادی که طی سال گذشته به طور غیرقانونی به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند “مردان مجرد و در واقع مهاجران اقتصادی هستند”. “آنها پناه جوی واقعی نیستند”.

او گفت: “آنها می‌توانند به قاچاقچیان پول دهند… این افراد جای زنان و کودکانی که در معرض خطر، آزار و شکنجه هستند را می‌گیرند و آنها را به خطر می اندازند”.

“انور سولومون” مدیر موسسه خیریه “شورای پناهندگان” در این باره گفت: افرادی که امنیت خود را برای رسیدن به خاک بریتانیا به خطر می اندازند، نگران حفظ جان خود هستند.

او گفت: “افرادی که با قایق‌های کوچک از سراسر کانال مانش به بریتانیا می آیند به شدت دنبال امنیت هستند و از آزار، اذیت، وحشت و ظلم گریخته‌اند”.

وی افزود: دولت باید به جای عقب راندن ظالمانه مهاجران از کانال مانش یا مجازات زندان برای مهاجران غیرقانونی از آنها استقبال و حمایت کند.

مدیر موسسه خیریه “شورای پناهندگان” گفت: نیاز به توسعه جاه طلبانه مسیرهای امن مهاجرت وجود دارد تا مردم مجبور نباشند برای امنیت خود، سفر خطرناکی در پیش داشته باشند.

این موسسه خیریه از دولت خواسته که در لایحه “ملیت و مرزها” که در حال تصویب در پارلمان بریتانیا است تجدید نظر کند.

در صورت تصویب این پیشنهاد ورود آگاهانه و بی مجوز به بریتانیا جرم تلقی می‌شود./ عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا