بین المللی

جزییات پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت با ایران

خبرمهم: واشنگتن به اسرائیلی‌ها پیشنهاد کرده بود که با تهران به‌صورت موقت توافق کنند ولی آن‌ها این درخواست را رد کرده و نگرانی خود را از دائمی کردن آن ابراز کردند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با همتای اسرائیلی خود ایده توافق موقت با ایران را برای خرید زمان در زمینه مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، این رسانه همچنین ادعا کرد: تمایل واشنگتن برای توافق موقت با ایران ناشی از پیشرفت هسته‌ای است که تهران را به سلاح اتمی نزدیک کرده است. ایده انعقاد توافق موقت با ایران توسط یکی از متحدان اروپایی واشنگتن مطرح شده است. پیشنهاد واشنگتن آزادی بخشی از پول ایران در ازای توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم است.

آکسیوس مدعی شد: اسرائیلی‌ها پیشنهاد واشنگتن را برای توافق موقت با تهران رد کرده و نگرانی خود را از دائمی کردن آن ابراز کردند. رابرت مالی به اطلاع مقام‌های اسرائیل رسانده که دولت بایدن معتقد است که فشار بیشتر بر تهران لازم است.

در پایان گزارش آکسیوس این ادعا مطرح شده: اگر ایرانی‌ها در مذاکرات وین خواسته‌های غیرواقعی مطرح کنند، آمریکا از روسیه و چین می‌خواهد فشار بر ایران را افزایش دهند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا