بین المللی

رییس اتاق ایران و عراق: ۳.۵ میلیارد دلار آزاد شده مربوط به عراق نیست

خبرمهم: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: آزاد سازی ۳.۵ میلیارد دلاری که از آن صحبت شده مربوط به عراق نیست و احتمالا مربوط به کره جنوبی باشد.

 رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: آزاد سازی ۳.۵ میلیارد دلاری که از آن صحبت شده مربوط به عراق نیست و احتمالا مربوط به کره جنوبی باشد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  یحیی آل اسحاق در مورد ادعایی که در فضای مجازی مطرح شده مبنی بر اینکه ۳.۵ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شده است اظهار کرد: آزاد سازی ۳.۵ میلیارد دلاری که از آن صحبت شده مربوط به عراق نیست و احتمالا مربوط به کره جنوبی باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تجاری ایران و عراق گفت: وضعیت تجارت ایران و عراق نسبتا آرام و در حال انجام است. صادرات ما به عراق بعد از چین در مقام دوم قرار گرفته است، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما در عین حال کار به خوبی پیش می‌رود و نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را تجربه می‌کند. در حال حاضر هم حجم مبادلات الان بیش از ۵ میلیارد دلار است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به مشکلات آبی بین ایران و عراق و ترکیه تصریح کرد: دولت ترکیه درحال ساختن حدود ۲۰ سد روی رود فرات است، ایران و عراق به دلیل این اقدام ترکیه در منابع آبی خود به مشکل برمی‌خورند، از همین جهت بین ایران، عراق و ترکیه چالش‌هایی به وجود آمده است.

وی افزود: دولت ترکیه اقدام خود را شروع کرده و تا کنون نیز سدهای بزرگی روی رود فرات ایجاد کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا