بین المللی

وزیر خارجه ترکیه هفته آینده به تهران و بیروت سفر می‌کند

رسانه‌های لبنانی خبر دادند که وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده پس از سفر به تهران وارد بیروت خواهد شد.

منابع لبنانی گزارش دادند که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه«الجمهوریه»، صبح امروز (جمعه)، در این خصوص خبر داد که وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه آتی پس از سفر به ایران وارد بیروت خواهد شد.

با این حال، به اینکه این مقام ترکیه‌ای در ایران با چه کسانی دیدار خواهد کرد و با چه هدفی وارد تهران خواهد شد، اشاره‌ای نشده است.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد که مولود چاووش اوغلو پس از ورود به بیروت با بسیاری از مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار خواهد کرد تا بار دیگر بر حمایت ترکیه از دولت این کشور تأکید کند.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین از طرف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور از «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان مجددا خواهد خواست که به آنکارا سفر کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در پی ابتلای «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مولود چاووش اوغلو، شانزدهم ماه جاری، در تماسی تلفنی جویای حال همتای ایرانی خود شد و برای او شفای عاجل مسألت کرد.

در برخی از گزارش‌ها، اشاره بود که وزیر امور خارجه ایران ضمن تشکر از تماس همتای ترکیه‌ای خود، ابراز امیدواری کرده است که در آینده نزدیک بتواند از او در تهران میزبانی کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا