بین المللی

مانور مشترک آمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات در دریای سرخ

خبرمهم: نیروهای دریایی امارات، بحرین، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده از روز گذشته رزمایش پنج روزه‌ای را در دریای سرخ آغاز کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نیروهای امارات عربی متحده، بحرین، رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده (NAVCENT)، از روز گذشته (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان ماه)، رزمایشی را تحت عنوان عملیات‌های چند جانبه امنیت دریایی در دریای سرخ آغاز کردند.پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی NAVCENT گزارش کرد که رزمایش پنج روزه ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای آن شامل آموزش‌های دریایی در کشتی «یو اس اس پورتلند» (LPD ۲۷) با تمرکز بر تاکتیک‌های بازدید، سوار شدن، جستجو و توقیف می‌شود.
طبق این گزارش، رزمایش آمریکا و همپیمانانش قابلیت همکاری بین تیم‌های بازدارنده دریایی نیروهای شرکت‌کننده را تقویت می‌کند.
معاون دریادار «براد کوپر» فرمانده «ناوسنت»، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده در این خصوص گفت: «مشاهده تمرین نیروهای آمریکایی با شرکای منطقه‌ای برای تقویت قابلیت‌های امنیت دریایی جمعی ما هیجان‌انگیز است».
وی ادامه داد: «همکاری دریایی به حفظ آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت کمک می‌کند که برای امنیت و ثبات منطقه ضروری است».
بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی ناوگان پنجم ایالات متحده نزدیک به ۲.۵ میلیون مایل مربع مساحت آبی را در بر می‌گیرد و شامل خلیج‌ فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند و سه نقطه در تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب می‌شود.
رزمایش جدید آمریکا و همپیمانانش در دریای سرخ در حالی برگزار می‌شود که اواخر مهر ماه نیز رزمایش موسوم به «بلو فلگ» به مدت دو هفته با مشارکت نیروهای هوایی رژیم اسرائیل، آمریکا، یونان، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و هند در جنوب فلسطین اشغالی آغاز شد و سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه گفت: «ما در منطقه ‌ای پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم و تهدیدها از غزه، لبنان، سوریه و ایران در حال افزایش هستند. برگزاری رزمایش بین المللی در این موقعیت کنونی ، از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.»
همزمان با این رزمایش‌ها، عربستان سعودی و آمریکا نیز در همان بازه زمانی به طور مشترک رزمایش دریایی در ناوگان غربی سعودی واقع در دریای سرخ به نام  «المدافع الأزرق-۲۱» (مدافع آبی- ۲۱) برگزار کردند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا