بین المللی

سونامی در غنا ۴ هزار نفر را آواره کرد

خبرمهم: به دنبال وقوع سونامی در سواحل غنا و تخریب ۵۰۰ خانه، ۴ هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی این کشور آواره شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، درپی افزایش ارتفاع امواج و وقوع سونامی در غنا براساس اظهارات «جورج آیسی» رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی آفریقا از روز یکشنبه تاکنون ۵۰۰ خانه تخریب شده و چهار هزار نفر نیز آواره شدند.یکی از مقامات بلندپایه این مقام غنا با بیان اینکه برخی خانه‌ها به‌علاوه حداقل یک مدرسه و یک گورستان به طور کامل تخریب شده است، هشدار داد که سطح بالای آب در سواحل غنا و غرب آفریقا بسیار نگران‌کننده شده است، به‌ویژه که این سومین بار است که این کشور در سال جاری در معرض این نوع بلایای طبیعی قرار گرفته است.
مسئولان غنا به شهروندان آواره خود در قالب غذا، لباس، صابون و پشه بند کمک کردند. برخی از کودکان و افراد مسن هنوز هم در مدارس، مراکز رفاه اجتماعی و کلیسا‌ها می‌مانند.
غنا دارای خط ساحلی به طول ۵۵۰ کیلومتر است که یک چهارم از جمعیت ۳۱ میلیونی خود را در این مناطق جای داده است. در سال ۲۰۱۹، دولت غنا مرحله اول پروژه حفاظت از ساحل پلکوسو را تکمیل کرد.
همچنین افزایش دما در جنوب آفریقا دو برابر میانگین جهانی بوده و از ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون بیش از یک میلیون نفر در هفت کشور این قاره به دلیل شوک‌های اقلیمی آواره شده‌اند. امنینت غذایی ۳۳ میلیون نفر در سودان جنوبی، زیمباوه، سومالی، سودان، زامبیا، اتیوپی، مالاوی، کنیا، موزامبیک و ماداگاسکار در مرحله هشدار بوده و این وضعیت رو به وخامت است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا