بین المللی

عضویت دائم ایران در کمیته علمی سازمان‌ملل درباره آثار تشعشعات هسته‌ای

خبرمهم: ایران به‌رغم مخالفت رژیم‌صهیونیستی و آمریکا، به عضویت دائم کمیته علمی سازمان‌ملل درباره آثار تشعشعات هسته‌ای درآمد.

جمهوری اسلامی ایران به ‌رغم مخالفت رژیم صهیونیستی و سنگ‌اندازی‌های آمریکا، به عضویت دائم کمیته علمی سازمان ملل متحد درباره آثار تشعشعات هسته ای (آنسکِر) درآمد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به دنبال چندین دور مذاکره بر سر پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی استرالیا در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی و تصویب اجماعی آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه خود را از وضعیت «ناظر» در این نهاد علمی برجسته بین‌المللی به «عضویت کامل» ارتقا بخشد

با توجه به محدودیت‌های مرتبط با فرآیند پیوستن به این کمیته علمی که عمدتاً در اداره کشورهای بلوک غرب است، جمهوری اسلامی ایران اقدامات و رایزنی‌های دیپلماتیک خود را از نشست شصت‌و ششم مجمع عمومی در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در نهایت پس از چندین دور مذاکره طی سال‌های اخیر، عضویت دائم و کامل کشورمان در نشست مجمع عمومی امسال به تصویب رسید.

در قطعنامه مصوب امسال از کشورمان دعوت شده است تا با حضور یک دانشمند هسته‌ای در نشست‌های آنسکر مشارکت نماید.

لازم به ذکر است علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای نروژ، الجزائر و امارات متحده عربی  نیز به عضویت این نهاد علمی وابسته به سازمان ملل درآمدند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا