بین المللی

آژیر سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد

خبرمهم: رسانه‌های عراقی از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، رسانه‌های عراقی از شنیده شدن صدای آژیر‌های هشدار در سفارت آمریکا در بغداد، پایتخت عراق خبر دادند.خبرگزاری ملی عراق (نینا نیوز) به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد آژیر‌های هشدار در سفارت آمریکا در بغداد به صدا در آمده، بدون آنکه علت آن مشخص باشد.
پیش از این یک منبع عراقی به شبکه آر تی روسیه گفته بود در جریان حمله به خانه مصطفی الکاظمی، سامانه پدافند هوایی سفارت آمریکا قعال شده بود. یک منبع امنیتی عراقی امروز، یکشنبه به شبکه آر تی گفته بود: سه پهپاد برای حمله به خانه الکاظمی وارد منطقه سبز شدند؛ اما ما دو تا از آن‌ها را ساقط کردیم.
این منبع در ادامه افزود: سومین پهپاد خانه الکاظمی را به شکل مستقیم هدف قرار داد. این منبع همچنین گفت سامانه پدافند هوایی C-RAM وابسته به سفارت آمریکا این دو پهپاد را سرنگون کرد.
گفتنی است پس از این حادثه، «سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا» , اتحادیه اروپا اقدام صورت گرفته با هدف ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را شدیدا محکوم کرد.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: عاملان این اقدام به حمله باید مسئول دانسته شوند. هرگونه خشونت غیرقابل قبول است و نباید به آن اجازه داده شود تا موجب تضعیف روند دموکراتیک شود.
حزب الله لبنان نیز در پس این حادثه در پیامی اعلام کرد: ما با شدیدترین لحن، حمله خائنانه‌ای را که خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را هدف قرار می‌دهد، محکوم می‌کنیم.
در ادامه این پیام آمده است: ما خواهان انجام تحقیقاتی دقیق و قاطعانه برای کشف شرایط این تجاوز و نیز آن‌هایی هستیم که در پشت آن قرار داشته اند. ما خواهان کشف اهداف شومی هستیم که در پس این اقدام قرار دارد. ما خواهان انجام تمامی تلاش‌های صادقانه و خالصانه برای جلوگیری از فتنه و نیز حفظ امنیت عراق هستیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا