بین المللی

پاریس در انتظار یک رکورد

خبرمهم:کپی نقاشی لبخند مونالیزا که متعلق به سال ۱۶۰۰ میلادی است برای حراج پاریس عرضه خواهد شد. این تابلو آنقدر به نقاشی داوینچی شبیه است که کارشناسان احتمال داده‌اند هنرمند به نسخه اصلی دسترسی داشته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، خانه حراج آرتکوریال از فروش یک کپی تابلوی مونالیزا خبر داد. این مرکز هنری با اعلام این خبر افزود که تابلوی کپی آنقدر شبیه نسخه اصلی داوینچی است که احتمالا هنرمند به نسخه لئوناردو داوینچی دسترسی داشته است.این تابلوی کپی که مربوط به بیش از ۴۰۰ سال پیش است، روز سه شنبه در حراجی پاریس به فروش می‌رسد. تابلوی اصلی لئوناردو که فرانسوای اول، پادشاه فرانسه، در سال ۱۵۱۸ از شخص نقاش خرید، در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود و برای فروش نیست.
تخمین زده می‌شود که این تابلوی کپی بین ۱۷۳هزار تا -۲۳۰هزار دلار به فروش برسد؛ این نقاشی پیش از فروش در معرض دید عموم قرار گرفته است.
کارشناس آرتکوریال گفت: در نقاشی، مونالیزا زیباترین زن است و همه می‌خواهند نسخه باکیفیتی از این نقاشی داشته باشند. وی تاکید کرد که لئوناردو داوینچی به دلیل صاحب سبک بودن طرفداران،  پیروان و مقلدانی داشته است.
در تابستان امسال، یک مجموعه‌دار اروپایی نسخه دیگری از مونالیزا  را که متعلق به قرن هفدهم است به قیمت ۳.۳۵ میلیون دلار در حراجی کریستی پاریس خرید که رکوردی برای نسخه کپی این اثر است.
در سال ۲۰۱۷، کریستی نیویورک، سالواتور موندی، اثر لئوناردو، را با رکوردی قابل توجه و قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخت. /همشهری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا