بین المللی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: روابط با ایران همواره مثبت می ماند

خبرمهم: جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اطمینان دارم که روابط ایران و جمهوری آذربایجان مانند همیشه در جهت مثبت توسعه خواهد یافت.

بایرام اف امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارزش هایی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که ما را بعنوان دو همسایه نزدیک به هم پیوند می دهند و ما با هم می توانیم پروژه هایی را برای رفاه مردم و دولت خود اجرا کنیم.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در ماه های اخیر برخی سوءتفاهمات در روابط دو کشور بروز کرد و هر دو طرف اظهار نظرهای در این زمینه داشتند، گفت: ممکن است بین هر دو کشور، حتی با دیگر کشورهای همسایه، اختلاف نظر وجود داشته باشد و این  استثنا نیست. ما طرفدار یافتن راه حل اختلاف نظر موجود از طریق مذاکرات و در چارچوب روابط همسایگی هستیم و این موضع آذربایجان است.

بایرام اف همچنین با اشاره به این که در هفته های اخیر در رابطه با این مسایل تماس های تلفنی با همتای ایرانی داشته است، گفت: رایزنی های رسمی و غیررسمی از طریق مجاری دیپلماتیک انجام گرفته و فکر می کنم گام های مثبتی برداشته شده و در آینده نیز  برداشته  خواهد شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا