بین المللی

صدای پای آمدن ترامپ نزدیک‌تر شد!

خبرمهم: شکست در انتخابات ویرجینیا و رقابت بسیار نزدیک در نیوجرسی زنگ خطری برای دموکرات‌هاست که در انتخابات میان‌دوره سال آینده باید برای حفظ اکثریت مبارزه کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شمارش آرای انتخابات فرمانداری ویرجینیا نشان می‌دهد «گلن یانکین» نامزد مورد حمایت ترامپ در این رقابت حساس پیروز شده است!گلن یانکین جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری ویرجینیا با ضربه به بایدن پیروز شد. این اولین پیروزی بزرگ جمهوری‌خواهان پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ است که در آن کاخ سفید، اکثریت مجلس سنا و مجلس نمایندگان را از دست داده است. جمهوری خواهان همچنین با این پیروزی بعد از ۱۲ سال قدرت را در این ایالت به دست گرفتند.
در واقع، شکست در انتخابات ویرجینیا و رقابت بسیار نزدیک در نیوجرسی زنگ خطری برای دموکرات‌هاست که در انتخابات میان‌دوره سال آینده باید برای حفظ اکثریت مبارزه کنند.
کاندیدای دموکرات، تری مک‌الیف به همراه جو بایدن و باراک اوباما پویش انتخاباتی برگزار کرده بودند، اما این موضوع برای جلوگیری از برد گلن یانکین جمهوری‌خواه کافی نبود.
خبرگزاری فرانسه در اولین ساعات روز چهارشنبه یانکین را برنده انتخابات اعلام کرد. او از اوایل رأی‌گیری جلو بود و این فاصله را در طول شب هم حفظ کرد، در حالی که مک‌الیف در بخش‌های کلیدی که بایدن در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها پیروز شده بود شکست خورد.
یانکین در حالی که مشت‌هایش را گره کرده بود و سپس دستانش را به هم می‌زد، درست بعد از ساعت یک بامداد خطاب به حامیان شادمانش در شانتی گفت: «خیلی خب، ویرجینیا، ما برنده این انتخابات شدیم!» او فریاد زد: «چقدر سرگرم‌کننده است.» این سیاستمدار ۵۴ ساله، این لحظه را «لحظه‌ای تعیین کننده» برای میلیون‌ها ویرجینیایی که رویا‌ها و امیدهایشان مشترک است، توصیف کرد.
یانکین قول داد: «ما با هم مسیر را تغییر خواهیم داد، ما می‌خواهیم این تحول را در روز اول آغاز کنیم. هیچ زمانی برای هدر دادن وجود ندارد.»
انتخابات ویرجینیا به عنوان آزمونی برای ریاست‌جمهوری بایدن یک سال پس از پیروزی او در کاخ سفید، همزمان با متوقف شدن دستور کار او در کنگره و کاهش محبوبیتش به ۴۲ درصد، تلقی می‌شود.
نکته مهم این است که یانکین در راه رفتن روی طناب سیاستی موفق بود که در آن حمایت ترامپ را پذیرفت، اما هرگز از او در سخنرانی‌های بی‌نقصش یاد نکرد و از ترامپ دعوت نکرد شخصاً با او پویش انتخاباتی برگزار کند.
گلن یانکین در کارزار انتخاباتی بیشتر بر مسائلی نظیر وضعیت اقتصادی مردم، آموزش و نحوه مهار کووید ۱۹ از جمله اجباری نبودن ماسک تمرکز داشت و نظرسنجی‌های پیشین هم برتری وی را پیش بینی کرده بود. به این ترتیب او اولین جمهوری خواهی است که از سال ۲۰۰۹ به بعد به فرمانداری ویرجینیا می‌رسد. /خراسان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا