بین المللی

افزایش تنش بین عربستان و لبنان؛ ریاض برای سفیر لبنان ضرب الاجل تعیین کرد

خبرمهم: عربستان سعودی در ادامه تنش با لبنان بر سر اظهارات «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی این کشور، سفیر خود در بیروت را فراخواند و بعد از احضار سفیر لبنان در ریاض به او ۴۸ ساعت وقت داد خاک عربستان را ترک کند.

عربستان سعودی در ادامه تنش‌زایی با لبنان، به سفیر این کشور در ریاض ۴۸ ساعت وقت داد تا خاک عربستان ترک کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، رسانه های سعودی از جمله خبرگزاری واس جمعه شب گزارش دادند که وزارت خارجه عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخوانده و همزمان نیز سفیر لبنان در ریاض را احضار کرده است.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

ریاض گفته که اظهارات مقامات لبنانی را بیانگر مواضع لبنانی های مقیم عربستان نمی‌داند و اظهارات «توهین آمیز» وزیر اطلاع رسانی لبنان ادامه مواضع «مذموم» مقامات لبنانی است.
عربستان سعودی در ادامه ادعاهای خود علیه لبنان و حزب الله را تکرار کرد و گفت که لبنان هنوز برای توقف قاچاق مواد مخدر به عربستان هیچ اقدامی نکرده است و در این ارتباط همکاری نداشته است.

وزارت خارجه عربستان از تنش در روابط خود با جمهوری لبنان ابراز تأسف کرده و گفته است که این مسئله به دلیل این است که مقامات لبنان واقعیت‌ها را نادیده میگیرند.

دولت سعودی در ادامه خصومت و ضدیت با جنبش حزب الله نیز مدعی شد که این جنبش لبنانی اقدام به حمایت از نیروهای انصارالله یمن کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهد.

جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.
اقدامات ضد لبنانی عربستان سعودی بعد از آن اتخاد می شود که قرداحی رسما گفته که تحت فشار افراد و سفرا و سفارت خانه ها تن به عذرخواهی نخواهد داد و حقایق را خواهد گفت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا