بین المللی

شترها هم در عربستان جراحی زیبایی انجام می‌دهند

خبرمهم: برخی از ساکنان حوزه جنوبی خلیج فارس پول‌های هنگفتی برای انجام عمل زیبایی شترهای خود خرج می‌کنند و دامپزشکان به جای تیمار حیوانات برای آنها جراحی زیبایی انجام می‌دهند.

برخی از ساکنان حوزه جنوبی خلیج فارس پول‌های هنگفتی برای انجام عمل زیبایی شترهای خود خرج می‌کنند و دامپزشکان به جای تیمار حیوانات برای آنها جراحی زیبایی انجام می‌دهند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، مالکان شتر در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس میلیون‌ها ریال بابت عمل‌ زیبایی شترهای خود همچون باد کردن لب‌ها و کوتاه کردن گوش‌هایشان می‌پردازند.

به نوشته رسانه‌های عربی، بسیاری از عاشقان شتر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس موی شترهای خود را آرایش می‌کنند تا زیباتر به نظر بیایند و بتوانند به مبلغ بیشتری این حیوانات را به فروش برسانند.

این پدیده چنان در این کشورها رونق پیدا کرده که مسئولان را بر آن داشت تا چنین اقداماتی را جرم اعلام کنند و عاملان آن را به عنوان کلاهبردار تحت تعقیب قرار دهند.

با این حال این کار همچنان در عربستان سعودی در حال انجام است و کار افراد فعال در این زمینه در آستانه جشنواره‌های شتر بسیار سکه می‌شود.

به گفته کارشناسان، کار به جایی رسیده است که برخی برای گران‌تر کردن شترهای خود گردن و مژه‌های این حیوانات را هم دستکاری می‌کنند.

در این بین شماری از دامپزشکان نیز بیکار ننشسته و به جای تیمار حیوانات کلینک‌های زیبایی برای آنها راه انداخته‌اند، این در حالی است که در کشوری همچون عربستان هم انجام عمل زیبایی برای شترها ممنوع اعلام شده است.در حال حاضر بیش از یک میلیون شتر در عربستان سعودی نگهداری می‌شوند که قیمت برخی از آنها چند میلیون ریال است.بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام‌شده، باد کردن لب‌های شتر ۲۶۶ دلار و حداقل قیمت آرایش موی شتر نیز ۵۳ دلار (حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) است، همچنین حمام کردن شتر ۲۶ دلار برای صاحبش آب می‌خورد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا