بین المللی

رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین گفت وگو می‌کند

خبرمهم: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس، با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین گفت و گو می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، منابع آگاه گفتند که مالی پس از چهار روز سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد بن بست مذاکرات هسته‌ای در وین گفتگو خواهد کرد.مالی و دنیل بنایم نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس تور منطقه‌ای خود را از ابوظبی آغاز و با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری امارات دیدار کردند. آنها همچنین با فواد حسین وزیر خارجه عراق هم دیدار داشتند.
مقصد بعدی آنها دوحه پایتخت قطر بود که این مقام های آمریکایی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت و گو کردند. مالی پس از آن به عربستان رفت که با توجه به محدودیت در روابط ریاض و واشنگتن و گفتگوی ایران و عربستان مهم جلوه می‌کرد.
بر اساس  گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت منطقه‌ای ایران با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان رایزنی کرد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین با وزیر خارجه بحرین گفتگوی تلفنی داشت.
پس از این اقدام های منطقه‌ای مقام‌های آمریکایی، مالی قصد سفر به اروپا را دارد تا در مورد برجام با دیپلمات‌های اروپایی گفتگو کند. سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران روز دوشنبه گفت که ایران هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده و درباره مذاکرات هسته‌ای جدی است. وی تصریح کرد که طرف دیگر با آمادگی برای رفع تحریم می‌تواند نشانه جدیت خود را نشان دهد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته آینده برای مذاکره با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می‌کند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا