بین المللی

آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین

خبرمهم: این آزمایش موشکی در رادارهای آمریکا شناسایی نشده و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را غافلگیر کرده است.  

 این آزمایش موشکی در رادارهای آمریکا شناسایی نشده و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را غافلگیر کرده است.
به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، فینانشیال تایمز به نقل از پنج منبع آگاه گفت: این موشک مافوق صوت در مدار پایین به دور زمین یک بار گشته و سپس در نزدیکی هدف خود فرود آمده است.
این آزمایش موشکی پیشرفت چشمگیر چین در زمینه موشک‌های مافوق صوت را نشان می‌دهد.
آمریکا، روسیه و چین در حال توسعه سلاح‌های مافوق صوت هستند. روسیه یکی از این موشک‌ها را در ماه ژوئیه آزمایش کرد. آمریکا قصد دارد همه ناوشکن‌های نیروی دریایی خود را به این موشک‌ها که می‌توانند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کنند، مجهز کند. اگرچه برخی از موشک‌های بالستیک سریع‌تر هستند، اما برخلاف فناوری قدیمی، امکان کنترل موشک‌های مافوق صوت پس از پرتاب وجود دارد و این امر گریز از سیستم‌های دفاعی و راداری را آسان‌تر می‌کند.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت: ما نگرانی‌های خود در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن است را آشکارا اعلام کرده‌ایم. این توانایی‌هایی تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد.
لیو پنگیو سخنگوی سفارت چین در لندن گفت: سیاست نظامی چین دفاعی است. چین مانند آمریکا استراتژی جهانی ندارد و به دنبال عملیات‌های نظامی در سطح جهان نیست. چین هیچ علاقه‌ای به رقابت تسلیحاتی با سایر کشورها ندارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا