بین المللی

مقتدی صدر مشخصات دولتی که جریان متبوعش در عراق تشکیل می‌دهد، اعلام کرد

خبرمهم: رهبر جریان صدر هفت نکته برای خروج عراق از "وابستگی به هر کسی" را مطرح کرد و در عین حال اطمینان داد، تعامل با آمریکا در صورت تحویل گرفتن دولت آینده در سطح تعامل "یک دولت با دولت" خواهد بود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای تاکید کرد:‌ شاید مهمترین چیزی که جهان از تحویل گرفتن پست نخست‌وزیری از سوی جریان صدر انتظار دارد موضع ما در قبال آمریکا یا اشغالگران است.او افزود: می‌گویم ما برخی نکات مهم داریم تا عراق را از وابستگی به هر طرفی خارج کند که بدین شرح هستند: با آمریکا مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌ها و مداخلاتش در عراق خواهیم داشت.
اول: تعامل با دولت عراق به لحاظ دیپلماتیک و در تمام زمینه‌ها خواهد بود به این معنا که تعامل یک دولت با دولتی با حاکمیت کامل.
دوم: مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌های نظامی آمریکا، هواپیماها، برج‌ها و مداخلاتش در عراق.
سوم: انقلاب‌های مردمی و تمام نمونه‌های آن امری داخلی است و این مساله به هیچ کس ارتباطی ندارد.
چهارم: دور کردن زمین، هوا، دریا و ملت عراق از هر گونه درگیری‌های منطقه‌ای… هرگز اجازه غیر آن را از سوی هیچ کسی نمی‌دهیم.
پنجم: ما عراقی‌ها نه شرقی و نه غربی خواهان زندگی در صلح هستیم و هر کسی که با آن مخالف است پاسخی مناسبی برایش داریم.
ششم: اگر نکاتی که ذکر کردیم محقق شد با آمریکا تعامل اقتصادی یا تعامل در سطوح دیگر تعامل خواهیم داشت، در غیر این صورت تن به فشارها و وابستگی‌ نمی‌دهیم.
هفتم: در صورت عدم تحقق مسائلی که گفتیم این یعنی آمریکا کشور دشمن عراق است و نمی‌خواهد عراق استقلال، حاکمیت و ثبات داشته باشد… همانطور که حوزه و استعمار هر دو متضاد بوده و با هم جمع نمی‌شوند، عراق و اشغالگران متخاصم هم جمع نمی‌شوند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا