بین المللی

مسکو: هفته آینده گفت و گوی صریحی با طالبان خواهیم داشت

خبرمهم: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: طالبان (در روسیه همچنان به عنوان تروریست شناخته شده و در این کشور ممنوع است) دعوت به نشست مسکو در باره افغانستان که هفته آینده برگزار میشود را پذیرفت و مسکو امیدوار است که یک گفت و گوی صریح با این گروه انجام شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نشست تروئیکای گسترش یافته ( (روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان) درباره افغانستان ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر)  در مسکو برگزار می شود. قرار است هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور پیدا کنند. کابلوف روز جمعه در یک سخنرانی در مسکو افزود: ما منتظر انجام یک گفت و گوی صریح با طالبان بعد از انجام نشست در ۲۰ اکتبر ( ۲۸ مهر) هستیم.
کابلوف تصریح کرد:  یک هیئت از کابل دعوت شده است و آنها قبلاً تصمیم اساسی برای مشارکت در نشست قالب مسکو در ۱۹ اکتبر گرفته اند. ما فقط منتظر ترکیب هیئت هستیم.
وی افزود:  البته گفت و گوی صریح ما در بیستم اکتبر با نمایندگان دولت طالبان انجام خواهد شد.
به گفته کابلوف، طرف روسی در این نشست قصد دارد «ادعاهای خود را علنی به هیئت افغانستانی اعلام کند، اما نه در قالب یک تقاضا، بلکه در قالب یک جلسه در مورد چگونگی شروعی سازنده برای حل مشکلات.»
گروه طالبان حدود دو ماه است که کنترل افغانستان را به دست گرفته است و روسیه از طریق سفارت این کشور در کابل با نمایندگان این گروه ارتباط برقرار کرده و سفیر روسیه مامور حفظ تماس ها با گروه طالبان شده است.
آخرین نشست مسکو برای حل مسائل افغانستان  ۲۸  اسفند سال ۱۳۹۹ به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا