بین المللی

توافق ایران و اتحادیه اروپا برای ادامه رایزنی‌ها در بروکسل

خبرمهم: رایزنی امروز علی باقری و انریکه مورا با توافق برای ادامه رایزنی‌ها در بروکسل پایان یافت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، انریکه مورا معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده ظهر امروز با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کرده که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.
باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.
وی با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد و بر ضرورت مسئولیت پذیری آن‌ها تاکید کرد.
انریکه مورا نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده اتحادیه اروپا بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف‌ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه‌ای که مورد پذیرش همه طرف‌ها باشد، تاکید کرد.
در پایان مقرر شد رایزنی‌های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روز‌های آینده در بروکسل ادامه یابد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا