بین المللی

آمریکا: قصد حمایت از سازش با اسد را نداریم/ امارات: نمی‌خواهیم حزب‌الله جدید در یمن تکرار شود

خبرمهم: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش قصد ندارد از هیچ تلاشی برای عادی سازی روابط با بشار اسد حمایت کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش قصد ندارد از هیچ تلاشی برای عادی سازی روابط با بشار اسد حمایت کند.به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در واشنگتن گفت: امروز خرسندم که از وزیران خارجه امارات و اسرائیل برای بررسی توافقات ابراهیم استقبال می‌کنم.
او تاکید کرد: روابط بین امارات و اسرائیل رو به پیشرفت و شکوفایی مستمر است.
بلینکن در این کنفرانس خبری سه جانبه خاطرنشان کرد: ما شدیدا از تقویت روابط اسرائیل با امارات و کشورهای عربی در منطقه حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه توافقات سازس را تایید می‌کند و به گسترش دایره این توافقات و پیوستن کشورهای دیگر امیدوار است، مدعی شد: “همکاری اسرائیل و امارات در زمینه مقابله با تغییرات آب‌وهوایی به نفع منطقه و جهان است. صلح و همکاری بین امارات و اسرائیل به نفع ملت‌های منطقه است. ”
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین گفت: امروز با وزیران خارجه امارات و اسرائیل مسائل امنیتی در راس آن ایران، سوریه و اتیوپی را بررسی کردیم.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: امکان ندارد سوریه را دوباره بازسازی کرد مگر اینکه رفتارهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تغییر کند.
او اضافه کرد: ما عادی سازی روابط با بشار اسد را ترغیب نمی‌کنیم.
بلینکن گفت، کشورش از تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را تقویت می‌کند، همچنان به بازخواست نظام اسد براساس قانون بین‌المللی برای مواخذه به منظور جرایم و اعمال تحریم‌ها علیه نظام آن و نقض آتش‌بس در مناطق مختلف سوریه پایبند خواهدبود.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: ما در تلاش برای کاهش تنش و ارائه کمک‌های بشردوستانه و توفق تمامی تشکیلات تروریستی تلاش ثابت قدم هستیم. او تصریح کرد، مهم این است که پرونده سوریه را به شورای امنیت رائه دهیم.
وزیر خارجه امارات نیز گفت، کشورش خواهان تکرار تجربه اسرائیل با عربستان نیست.
وزیر اماراتی افزود: امارات همچنین خواهان ظهور حزب‌اللهی دیگر در یمن نیست.
این مقام امارات اشاره کرد: کشورش هرگز نمی‌پذیرد حزب‌الله جدیدی در مرزهای عربستان با یمن به وجود بیاید و تجربه جنوب لبنان و وجود حزب‌الله در مرزهای مشترک با اسرائیل تکرار شود.
او با اشاره به اینکه “روابط ما با اسرائیل رو به رشد است” از روابط کشورش با اسرائیل حرف زد و وعده داد به زودی به اسرائیل برای دیدار دوستان و شریکان سفر کند.
لاپید نیز گفت، آل نهیان به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد. نمی‌توان در غیاب مذاکره بین اسرائیل و فلسطین از صلح در منطقه حرف زد. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا