بین المللی

اعمال محدودیت عربستان بر حج عمره

خبرمهم: وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد از این پس، تنها برای زائرانی که دو دوز واکسن مورد تایید این کشور را دریافت کرده باشند مجوز عمره صادر می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از وزارت حج و عمره عربستان، دستور اعمال محدودیت بر صدور مجوز حج عمره برای زائران صادر شد.بنا به دستور وزارت حج و عمره عربستان، از فردا تنها زائرانی که دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت این کشور را دریافت کرده باشند حق شرکت در حج عمره را خواهند داشت.
این محدودیت از ساعت ۶ صبح دهم اکتبر (فردا) اعمال می‌شود.
بنا به اعلام وزارت حج و عمره کسانی که پیش از این برای مجوز حج عمره اقدام کرده بودند، اما هنوز دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده اند تا ۴۸ ساعت آینده فرصت دارند واکسن تزریق کنند؛ در غیر این صورت مجور آنان لغو خواهد شد.
این وزارتخانه اعلام کرد که همه اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه مربوط به پاندمی کرونا، با توجه به تحولات وضعیت اپیدمیولوژیک در عربستان، تحت ارزیابی مستمر مقام بهداشت عمومی این کشور قرار دارد.
گفتنی است که از یک سال و نیم پیش و با توجه به همه‌گیری کرونا امکان زیارت خانه خدا برای مسلمانان لغو شد. از مردادماه سال جاری، عربستان مجددا شروع به صدور مجوز به صورت محدود برای زائران کشور‌های خارجی کرده است. پیش از این، و از اکتبر سال گذشته تنها شهروندان عربستان و افراد خارجی ساکن در این کشور می‌توانستند حج عمره را به جا بیاورند.
همه گیری کرونا، بر انجام مراسم عمره و حج تمتع که یکی از منابع اصلی درآمدزایی عربستان است، به شدت تاثیر گذاشت. تا پیش از شیوع بیماری کرونا، عربستان به طور متوسط سالانه ۱۲ میلیارد دلار از انجام مناسک حج درآمد داشت. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا