بین المللی

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی /آمریکا برای کاهش قیمت همکاری نمی کند

خبرمهم: درحالی که آمریکا به اوپک پلاس فشار می آورد تا با افزایش تولید قیمت نفت را پایین بیاورند، خود حاضر به آزادسازی ذخایر استراتژیکش نشد و این امر قیمت نفت را دوباره به بالای 82 دلار در هر بشکه رساند.

به نقل از رویترز، از آنجایی که برخی از صنایع تغییر سوخت از گاز به نفت را آغاز کرده اند و در مورد آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا تردید وجود دارد، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، هر بشکه نفت برنت با ۴۴ سنت افزایش ۸۲.۳۹ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۵ سنت افزایش ۷۹.۳۵ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در روز پنج شنبه ۱.۱ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند. نفت برنت نیز طی هفته گذشته افزایش ۴.۲ درصدی را ثبت کرد.

ویوک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: « پس از اینکه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد هیچ برنامه ای در این زمان برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت برای آرام کردن قیمت نفت ندارد، قیمت افزایش یافت.»

با این حال، یک منبع آگاه در وزارت خزانه داری آمریکا گفته است اینکه این وزارتخانه دست زدن به ذخایر استراتژیک آمریکا در این زمان را بررسی نمی کند، دقیق نیست.

در مجموع، هفته گذشته با افزایش قیمت گاز همراه بود که این افزایش قیمت سبب ترغیب برای تغییر سوخت تولید برق و برخی از صنایع شد. همچنین اوپک پلاس تصمیم گرفتند تا به برنامه خود برای افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه نوامبر ادامه دهند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا