بین المللی

باکو به دنبالِ خرید پدافند هوایی از رژیم‎صهیونیستی

خبرمهم: منابع عبری‌زبان خبر دادند که جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه پدافند هویی «حیتس» از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه «حیتس-۳» (پیکان-۳) از گ است.پایگاه خبری شبکه «المیادین»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از اسرائیل هیوم گزارش داد که اگر این معامله صورت بگیرد، سامانه حیتس-۳ به تجهیزات نظامی گوناگونی که باکو پیشتر از تل‌آویو خریداری کرده، اضافه خواهد شد؛ تجهیزاتی از جمله پهپادهای انتحاری «هاروپ» و موشک‌های «لورا».
روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم می‌گوید که پس از جنگ قره باغ، بررسی خرید چنین جنگ‌افزاری ممکن است منجر به «تغییر دکترین نظامی» جمهوری آذربایجان شود یا به عبارتی تغییر وضعیت از حمله به دفاع.
در این گزارش همچنین به قیمت هر فروند موشک سامانه حیتس اشاره و عنوان شده است که قیمت هر فروند موشک این سامانه ۲.۲ میلیون دلار است و تل‌آویو با این معامله سود خوبی به جیب خواهد زد.
این گزارش در حالی منتشر شده است که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» گفته بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.
علی‌‌اف تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا