بین المللی

موشک چین قابلیت از کار انداختن شبکه برق آمریکا را دارد!

خبرمهم: وبگاه آسیاتایمز در گزارشی با اشاره به اینکه قابلیت‌های موشک الکترومغناطیسِ تازه ساخت چین و بیان آن‌که این فناوری توانایی حرکت با سرعت ۶ ماخ را دارد،...

 وبگاه آسیاتایمز در گزارشی با اشاره به اینکه قابلیت‌های موشک الکترومغناطیسِ تازه ساخت چین و بیان آن‌که این فناوری توانایی حرکت با سرعت ۶ ماخ را دارد، اعلام کرد این موشک با ایجاد انفجاری مهیب در ۱ شهر می‌تواند آن شهر را به خاموشی فرو برد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، این گزارش در ابتدا نوشت: «سلاح‌های پالس الکترومغناطیسی (EMP) فناوری جدیدی نیستند، اما بسیار مخرب و مؤثرند، و این تجهیزاتی است که دانشمندان نظامی چین روی آن حساب کنند، محققان آکادمی فناوری پرتاب موشکی چین در پکن می‌گویند که موشک تازه چین، برد ۳ هزار کیلومتر داشته و با سرعت ۶ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند. این موشک در نهایت باعث انفجار شده و تمامی خطوط ارتباطی و برقی را از بین می‌برد.»

یک دانشمند چینی در این باره اعلام کرد: «این انفجار ۹۵ درصد انرژی را در ۱۰ ثانیه آزاد می‌کند، که باعث فرسودگی در دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود.»

موشک الکترومغناطیسِ چین برای تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی پاسخگو خواهد بود

برخی کارشناسان این سلاح را برای ایجاد اختلال در صنعت برق مناسب می‌دانند. به طور مثال، «پیتر پری» تحلیلگر دفاعی در کمیسیون کنگره آمریکا، می‌گوید که این سلاح برای تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی پاسخگو خواهد بود. زمانی‌که برق قطع شود تمام چیز تخریب خواهد شد، تمام چیز مخابرات، حمل‌ونقل، حتی آب، به برق مرتبط است.»

این گزارش در بخشی دیگر نوشت: «مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی ۴ مارس ۲۰۲۰ (۱۴ اسفند ۱۳۹۸) خود به قابلیت‌های موشک ۵ ماخی روسیه و چین اشاره داشت و اعلام کرد که هیچ راه دفاعی برای مقابله با موشک‌های مافوق صوت نیست، زیرا آن‌قدر سریع پیش می‌رود که نمی‌توان به آن رسید.»

تحلیلگران در این باره نیز می‌گویند امکان رهگیری این نوع موشک در لحظات آخر وجود دارد، زیرا این فناوری از موشک قاره‌پیما کندتر است، اما برخی موشک‌ها مانند «دانگ فنگ-۱۷» چین و «آوانگارد» روسیه، به قدری سریع می باشند که قابل رهگیری نیستند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا