بین المللی

رئیس‌جمهور سابق گرجستان دستگیر شد

خبرمهم: میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور سابق گرجستان پس از ورود به کشورش دستگیر شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از راشاتودی، امروز (جمعه) مقامات گرجستانی اعلام کردند که میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور سابق گرجستان را پس از ورود به این کشور بازداشت کرده اند.گاریباشویلی، نخست‌وزیر جدید گرجستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «می‌خواهم به مردم کشورم اعلام کنم که میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور تحت تعقیب گرجستان، دستگیر شده و در بازداشت است.»
گاریباشویلی در ادامه اظهار داشت که نیرو‌های امنیتی گرجستان این بازداشت را در سطح بالایی انجام دادند و از قبل اطلاعاتی در مورد حرکت ساکاشویلی از اوکراین به گرجستان داشتند.
میخائیل ساکاشویلی  قبلاً در دو پیام ویدئویی گفته بود که در باتومی گرجستان است. او در این ویدئو‌ها بر تلاش خود برای شرکت در انتخابات محلی تأکید کرد و خواستار تظاهرات علیه دولت فعلی شد.
ساکاشویلی که در سال ۲۰۰۳ رهبری انقلاب گل سرخ در گرجستان را برعهده داشت و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ رئیس‌جمهور این کشور بود، با یک پرونده جنایی روبه‌رو است که در آن متهم به سوء استفاده از قدرت و پنهان کاری  است.
مقامات گرجستان قبلاً به دفعات اعلام کرده بودند که ساکاشویلی را که در سال ۲۰۱۳ به اوکراین رفت و تا سال ۲۰۱۶ در چندین پست دولتی حضور داشت، به محض عبور از مرز و ورود به کشور بازداشت می‌کند.
این در حالی است که در ۲ اکتبر، انتخابات شهرداران شهر‌ها و انتخابات نهاد‌های خودگردان در گرجستان برگزار می‌شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا