تماس تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و افغانستان

خبرمهم: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات منطقه از جمله ایران و افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه خبری سندیکای یهودیان، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه در یک تماس تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص تحولات منطقه از جمله خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و موضوع تکراری و نخ نمای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کرد.گانتس در این تماس از آستین به خاطر حمایت مستمر دولت آمریکا و پنتاگون از رویه تجهیز ارتش اسرائیل تشکر کرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تابستان امسال سفری کوتاه به آمریکا داشت و در آنجا موفق شد نظر آمریکایی‌ها را برای تامین بودجه یک میلیارد دلاری ارتقای سامانه رهگیر گنبد آهنین جلب کند. این سفر چند هفته پس از جنگ ۱۱ روزه در غزه رخ داد؛ نبردی که در آن حماس با بیش از ۴ هزار راکت شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار داد و سامانه گنبد آهنین را با اخلال مواجه ساخت.
مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (پنج‌شنبه) لایحه یک بودجه جداگانه برای کمک یک میلیارد دلاری به رژیم اشغالگر را با هدف کمک به تجهیز بیشتر این رژیم در زمینه سامانه موشکی با ۲۹۰ رای موافق تصویب کرد.
آمریکا هرساله ۱.۶ میلیارد دلار برای حمایت از سامانه‌های گنبد آهنین توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک بلاعوض می‌دهد و این امر اتفاقی غیرقابل تصور به حساب می‌آید که در آن کنگره آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی برای مقاصد دفاعی موافقت نمی‌کند. /yjc

خروج از نسخه موبایل